پیام‌های امروز رسانه‌های نوین اثر سیلابی دارد/کتاب سالم‌ترین گونه پیام است

معاون وزیر ورزش‌وجوانان، ‌بشر امروز را گیج‌ترین بشر تاریخ دانست و افزود: هیچ‌وقت در طول تاریخ این‌قدر دنیا شلوغ و پرسروصدا نبوده است؛ پیام‌های امروز رسانه‌های‌جهان، اثر سیلابی دارد و سالم‌ترین گونه پیام که کمک می‌کند تخیل مخاطب قوی شود، کتاب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «وحید یامین‌پور» معاون وزیر ورزش و جوانان که شامگاه دوشنبه در نشست «کتاب و هویت» غرفه نوجوان بیست‌ونهمین نمایشگاه قرآن کریم سخن می‌گفت، اظهار کرد: پیام‌های امروز رسانه‌های‌جهان، اثر سیلابی دارد و سالم‌ترین گونه پیام که به قوی‌شدن تخیل مخاطب کمک می‌کند، کتاب است.

وی بشر امروز را گیج‌ترین بشر تاریخ دانست و افزود: هیچ‌وقت در طول تاریخ این‌قدر دنیا شلوغ و پرسروصدا نبوده، درحالی‌که همیشه فرصتی برای شنیدن صداهای متفاوت بوده است؛ به خاطر همین، وقتی یک پیام مفید و ضروری را برای کسی داشته باشید، لابه‌لای این صداها گم می‌شود؛ وقتی صدا به صدا نمی‌رسد، مثل آواز خواندن در بازار آهنگران است. این یک واقعیت از دنیای امروز است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه روح انسان از میان میلیون‌ها مخلوق خداوند لطیف‌ترین است، گفت: لطیف‌ترین مخلوق که روح است حتی اگر درک زیادی داشته باشد و بخواهد از هر فکری چیزی بردارد، دچار سوءهاضمه می‌شود و توان هضم را از دست خواهد داد.

مخاطبان در محاصره فیلم، تصویر و صوت فراگیر

وی بسیاری از پیام‌های جهان امروز را غیرمفید و غیرضروری دانست و خاطرنشان کرد: در جهان امروز و بعد از وب کسی به فکر مخاطب نیست چون همه می‌خواهند پیام برسانند، رسانه‌ها در این شرایط همانند سوپرمارکت هستند که فقط به‌فکر انتقال پیام و فروش محصول است و تنها کسی که از مخاطب مراقبت می‌کند خودش به وسیله دروازه‌بانی از قوا و استعدادها است.

یامین‌پور یکی از گونه‌های پیام که مخاطبان را محاصره کرده است، فیلم، تصویر و صوت معرفی کرد و افزود: سالم‌ترین گونه پیام که کمک می‌کند تخیل مخاطب قوی شود، کتاب است که می‌تواند جلوی سوءهاضمه درک را بگیرد، در خدمت تخیل و قوای ادراکی باشد، مخاطب را تقویت کند و عضله‌های فکر و جان را کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کتاب جهان دارد و مخاطب را به جهان خودش دعوت می‌کند، گفت: کتاب شما را به دیدن جهان دیگری دعوت می‌کند. کسی که کتاب می‌خواند، فرصت‌های زندگی تکثیریافته و تجربه جهان‌هایی را خواهد داشت که امکان تجربه آن را نداشته است؛ همچنین پیام کتاب در بستر تأمل و آرامش منتقل می‌شود، درحالی که پیام‌های امروز رسانه‌های نوین فرصت هضم نمی‌دهد و اثر سیلابی دارند اما اثر کتاب جویباری است.

در ادامه این نشست، نوجوانان به طرح سوالاتی پیرامون جذابیت‌های کتاب و چگونگی استفاده از فضای کتاب و رسانه‌ها پرداختند. در پایان یامین‌پور کتاب‌های «نخل و نارنج» و «ارتداد» را برای علاقه‌مندان امضا کرد.

به گزارش ایمنا، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتابِ امید و آرامش» پس از وقفه‌ای دوساله، امسال به شکل حضوری در مصلی امام خمینی (ره) و از ۲۷ فروردین تا دهم اردیبهشت‌ماه مصادف با بیست‌وهشتم ماه مبارک رمضان برگزار شده و امسال این نمایشگاه به صورت مجازی نیز برپا است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی قرآن کریم به نشانی www.iqfa.ir از بخش‌های مختلف فروشگاهی و محتوایی نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 571009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.