بررسی ضوابط و مقررات جدید ویژه معلولان در حوزه شهرسازی

معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس گفت: هماهنگی حوزه معماری و شهرسازی و حوزه عمرانی در زمینه مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان اجتناب‌ناپذیر است و معاونت معماری و شهرسازی به طور جدی پیگیر مناسب‌سازی معابر و اماکن برای تردد این قشر از جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر حسینی‌پور امروز _سه‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه بررسی ضوابط جدید ویژه معلولین در حوزه معماری و شهرسازی، اظهار کرد: توجه به همه اقشار جامعه در حوزه شهرسازی ضروری است، زیرا باید شرایط تمام شهروندان با توانمندی‌های مختلف جسمی و حرکتی را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی حوزه معماری و شهرسازی و حوزه عمرانی در زمینه مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان اجتناب‌ناپذیر است، افزود: این معاونت به طور جدی پیگیر مناسب‌سازی معابر و اماکن برای تردد معلولان است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس با تاکید بر ضرورت رعایت مقررات و ضوابط شهرسازی و معماری برای معلولان، اضافه کرد: باید بین بخش‌های اجرایی مناطق و سازمان‌ها با نماینده انجمن معلولان و ضایعات نخاعی هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در راستای مناسب‌سازی اماکن برای معلولان و جانبازان، هنگام صدور پروانه و پایان کار اماکن عمومی و خصوصی، ضوابط مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و لحاظ می‌شود.

حسینی‌پور اظهار کرد: در راستای مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهری، به خصوص در بوستان‌ها و پارک‌ها، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری باید نسبت به اصلاح پارک‌ها و فضای سبز شهری با هماهنگی نماینده انجمن معلولان و ضایعات نخاعی اقدام کند.

وی با بیان اینکه معابر و پارک‌های جدید باید با رعایت ضوابط ابلاغی شورای عالی احداث شود، گفت: در راستای مناسب‌سازی اماکن عمومی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری باید به صورت ماهیانه، اقدامات انجام شده را به معاونت معماری و شهرسازی، معاونت امور عمرانی و همچنین معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اعلام کند.

هادی جعفری، رئیس گروه طراحی شهری شهرداری بندرعباس نیز ضمن تاکید بر اجرای ضوابط مربوطه، با اشاره به بخش‌های اصلی این مقررات، گفت: این ضوابط دارای سه بخش اصلی، شامل ضوابط طراحی و مناسب‌سازی فضاهای شهری، ضوابط طراحی و مناسب‌سازی ساختمان‌های عمومی و مسکونی است که هر یک زیر مجموعه‌هایی دارد و رعایت تمام این نکات ضروری و مهم است.

وی ضمن توضیح موارد قید شده در مجموعه ضوابط معلولان، ضرورت تقسیم کار در حوزه‌های مختلف از جمله ترافیک، عمرانی، سیما و منظر، شهرسازی و معماری و مناطق چهارگانه را یادآور شد.

کد خبر 570992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.