کدام ایثارگران عازم حج تمتع می‌شوند؟ 

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام آخرین جزئیات اعزام ایثارگران به حج‌تمتع ۱۴۰۱گفت: ایثارگرانی که کمتر از ۶۵ سال سن داشته باشند و سه دوز واکسن نیز تزریق کرده باشند، می‌توانند به خانه خدا مشرف شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدمستجاد حسینی درباره آخرین جزئیات اعزام ایثارگران به حج تمتع ۱۴۰۱، گفت: جلسه و رایزنی‌های متعددی با مسئولان سازمان حج و زیارت درباره اعزام ایثارگران به حج‌تمتع در حال برگزاری است و درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اینکه سهمیه زائران حج تمتع برای ایران اسلامی حدود ۴۰ هزار نفر اعلام شده، اعزام ۲۴۰۰ ایثارگر به حج تمتع است.

وی با بیان اینکه ایثارگرانی که برای حج سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند به حج سال جاری اعزام می‌شوند، افزود: این افراد باید کمتر از ۶۵ سال سن داشته باشند و سه دوز واکسن نیز تزریق کرده باشند.

حسینی با اشاره به نحوه اختصاص سهمیه حج ایثارگران به استان‌ها تصریح کرد: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغ شده برای هر استان با توجه به تعداد ایثارگران سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود و البته اختصاص این سهمیه به میزان تقاضا نیز بستگی دارد، به گونه‌ای که اگر سهمیه استانی که تقاضای کمتری دارد تکمیل نشود، سهمیه آن استان به استانی که تقاضای بیشتری دارد اختصاص می‌یابد.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: معمولاً استان‌های خراسان، یزد و استان‌های غربی مانند کردستان و آذربایجان غربی بیشترین تقاضای اعزام ایثارگران برای حج تمتع را داشته‌اند. در این اعزام‌ها شخص ایثارگر بدون توجه به نوع مذهب تشیع یا تسنن در نظر گرفته می‌شود و هر ایثارگر می‌تواند در کاروان‌های اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت ثبت‌نام را انجام دهد.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اعزام کاروان ویژه جانبازان تصریح کرد: در سال‌های گذشته کاروان ویژه جانبازان برای جانبازان با شرایط خاص و دارای محدودیت حرکتی که امکان حضور در کاروان‌های عادی را ندارند در نظر گرفته می‌شد. اعزام این عزیزان ایثارگر در سال جاری با توجه به شرایط اعلام شده از جمله محدودیت سنی منوط به تکمیل ظرفیت کاروان اعزامی است، چنانچه ظرفیت کاروان ویژه تکمیل شود، اعزام کاروان ویژه نیز انجام خواهد گرفت.

وی درباره اولویت‌های دیگر اعزام ایثارگران به حج گفت: ایثارگر باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای پرونده ایثارگری باشد، همچنین والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در اولویت اول اعزام هستند و ایثارگران عزیز واجد شرایط ثبت‌نام کننده در حج سال ۱۳۹۹ پس از اعلام سازمان حج و زیارت، به مدت یک هفته فرصت خواهند داشت برای ثبت‌نام در کاروان‌ها اقدام کنند.

کد خبر 570935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.