۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۳
چالش‌های شهری پاریس کوچک ایران!

شهرها با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند و نیاز است مدیریت شهری با انجام اقدامات عمرانی، اجرای طرح‌های مشارکتی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسیر آبادانی و پویایی شهر را هموار کند تا با رفع چالش‌ها شاهد تحقق اهداف مدیریت شهری برای پیشرفت شهر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به پیچیدگی و تنوع خاص مسائل مربوط به شهرها، اداره آنها نیز نیز به مدیریتی تحول‌خواه، کیفی، مشارکت‌جو و همه‌جانبه‌نگر نیاز دارد تا بتواند تمام اهداف شهر را محقق کند و توسعه و پیشرفت شهر را در تمام زمینه‌ها رقم بزند، در این راستا مدیریت شهری بروجرد از جمله مواردی است که توانسته است با همفکری شهرداری و شورای اسلامی شهر چالش‌های شهر را به فرصت تبدیل کند.

چالش‌ها و فرصت‌های مدیریت شهری بروجرد

محمد پاپی‌نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های شهرداری بروجرد به ایمنا می‌گوید: بدهی‌های کلان شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی که نزدیک به ۱۲۵ میلیارد تومان بود، یکی از چالش‌های مدیریت شهری است که توانستیم علی‌رغم مشکلات عدیده‌ای که وجود داشت. ماهیانه ۵.۵ میلیارد از این مبلغ را را پرداخت کنیم، به طوری که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ این بدهی صفر می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران و اشخاص نیز از دیگر چالش‌های شهرداری در سال ۱۴۰۰ بود که در دستور کار قرار گرفت و اکنون بدهی برخی از مالکان که از سال‌های قبل از شهرداری طلبکار بودند و بدهی به برخی از بانک‌ها با قسط‌بندی در حال پرداخت است. مدیریت شهری بروجرد در سال ۱۴۰۰ دوران سختی را پشت سر گذاشته است؛ چرا که بدهی‌هایی داشتیم که هر کدام سبب مسدود شدن حساب‌های شهرداری می‌شد، اما با هم‌فکری مدیریت شهری این ابرچالش پشت سر گذاشته شد، بدون اینکه مردم در جریان باشند و دغدغه‌ای برای کارکنان شهرداری و شهروندان ایجاد کند.

تلاش برای ساماندهی فضای سبز شهر بروجرد

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد تصریح می‌کند: مشکلات فراوان پارک‌ها، بلوارها و مکان‌های مرتبط با حوزه فضای سبز از دیگر چالش‌هایی بود که با عملکرد به موقع شهردار بروجرد و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر ساماندهی شد، بیشتر پارک‌های بروجرد روشنایی نداشت که زمینه‌ساز مشکلات زیادی می‌شد، اما در حال حاضر پارک‌ها و فضای‌های سبز شهر از روشنایی کافی برخوردار است.

وی می‌افزاید: مشکلات پارک‌ها از جمله بازسازی فضای سبز آن رفع شده است، به طوری که شهروندان در بهار ۱۴۰۱ با خیالی آسوده در فضایی همراه با آرامش و زیبایی اوقات فراغتشان را در این فضاها سپری می‌کنند.

پاپی‌نژاد در خصوص دیگر مشکلات حوزه شهری بروجرد، اضافه می‌کند: معتادان متجاهری که فضای پارک‌ها را اشغال کرده بودند، نیز یکی از چالش‌های بزرگی بودند که مدیریت شهری و شهر با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، اما شهرداری در یک اقدام مؤثر که مصوبه شورای اسلامی شهر را نیز داشت، ملزم شد که معتادان متجاهری که در پارک‌ها و فضای سبز حضور دارند و در معابر عمومی از مواد مخدر استفاده می‌کنند و ناامنی در شهر ایجاد کرده بودند، را در یک کمپ نگهداری کند و ماهانه نیز مبلغ ۴۰ میلیون تومان به این اقدام اختصاص داده شده است تا تعدادی از این معتادان متجاهر در این کمپ نگهداری و فضای نامناسبی که به واسطه آنها در شهر به وجود آمده بود برطرف شود.

توجه مدیریت شهری به آسفالت معابر

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به بحث آسفالت معابر و کوچه‌های شهر، تاکید می‌کند: این اقدام از دیگر مواردی بود که به طور جدی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر، برخی از مناطق شهر بروجرد مشکلاتشان رفع شد و در سال ۱۴۰۱ نیز به این موضوع که خواسته عموم شهروندان است پرداخته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد با بیان اینکه فرصت‌های خوبی در شهرداری بروجرد وجود دارد، اظهار می‌کند: با کمک کارکنان مدیریت شهری می‌توانیم در آینده خدمت‌رسانی بهتر و کارشناسانه‌تری را به شهروندان ارائه دهیم، در این دوره تلاش خواهیم کرد خدمت‌رسانی بهتری به شهروندان ارائه شود.

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر

وی در خصوص لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر بروجرد، می‌گوید: از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام می‌توان به ورودی شهر از سمت قلعه حاتم، بلوار شهید بروجردی که بخشی از آن در ادوار گذشته به همت شهردار و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تکمیل شده بود و بخش انجام نشده این پروژه که برای مسافران نوروزی مشکلاتی را به وجود می‌آورد، اشاره کرد، اما با تلاش مدیریت شهری بخش عمده‌ای از اقدامات عمرانی و نورپردازی این ورودی شهر انجام شده و امسال ورودی شهر نسبت به گذشته بسیار زیباتر شده است.

پاپی‌نژاد با اشاره به سایر پروژه‌های مؤثری که در شهر بروجرد تعریف شده است، تاکید می‌کند: بهسازی ورودی شهر از سمت خرم‌آباد بعد از میدان آیت‌الله بروجردی به فاصله پنج کیلومتر، ورودی بروجرد از سمت اراک به فاصله پنج کیلومتر و احداث لاین کندروی این دو مسیر، تقویت زیرساخت‌های فضای سبز شهر و بلوارهای احداث شده در شهر از جمله اقدامات عمرانی مؤثری است که می‌توان به آن اشاره کرد، همچنین شاهد یک اقدام بسیار کارآمد برای زیباسازی و بهسازی معابر ورودی بروجرد از سمت خرم‌آباد به اراک و از سمت ملایر خواهیم بود.

وی در خصوص اقدامات شاخص مدیریت شهری بروجرد در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان می‌کند: دروازه ورودی بروجرد یکی دیگر از اقدامات خوب شهرداری است که در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد، البته بحث نورپردازی بلوارها و فضاهای گردشگری مانند "تپه چغا" یا تپه شهدا و پارک معروف فدک نیز از اقدامات مؤثر سال ۱۴۰۱ خواهد بود که در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد تصریح می‌کند: در سال ۱۴۰۱ پروژه بهسازی و توسعه فضای گردشگری در تپه چغا و دریاچه فدک را خواهیم داشت که تا نیمه سال این پروژه‌ها تقریباً تمام خواهد شد و فضای مناسبی برای جذب گردشگر و فضایی مناسب برای شهروندان بروجرد فراهم خواهد شد، لذا مدیریت شهری دغدغه پیشرفت و توسعه شهر را دارد.

کد خبر 570919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.