کرونا سومین دلیل مرگ‌ومیر در آمریکا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا پس از حمله قلبی و سرطان، به عنوان سومین عامل اصلی مرگ‌ومیر در آمریکا شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در سال ۲۰۲۱ میلادی جز سه عامل اصلی مرگ‌ومیر افراد در آمریکا بوده است. آمار ارائه شده حاکی از این است که تعداد جان‌باختگان ناشی از حمله قلبی در آمریکا در سال گذشته میلادی، ۶۹۳ هزار و ۲۱ نفر بوده است، بنابراین سکته قلبی اولین عامل مرگ‌ومیر در این کشور در نظر گرفته شده است.

پس از سکته قلبی، ابتلاء به سرطان رتبه دوم عامل مرگ‌ومیر افراد در آمریکا است، تعداد افرادی که به دلیل ابتلاء به سرطان در سال گذشته میلادی جان خود را از دست دادند، ۶۰۴ هزار و ۵۵۳ نفر بوده است. بیماری کووید -۱۹ نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی با گرفتن جان ۴۱۵ هزار و ۳۹۹ نفر در آمریکا در رده سوم عوامل مرگ‌ومیر ناشی از بیماری در این کشور در نظر گرفته شده است.

آمار و ارقام ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ از ابتدای شیوع آن در آمریکا به بیش از ۸۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد، از این تعداد بیش از یک میلیون نفر تاکنون بر اثر آلوده شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 570905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.