رانش زمین؛ علت مرگ کارگر شهرداری

سخنگوی شهرداری قائم‌شهر گفت: شهرداری و شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد، ضمن رعایت اصول ایمنی و فنی، تمام لوازم و تجهیزات ایمنی را در اختیار کارگران قرار می‌دهند؛ اما در این حادثه رانش زمین مجاور قابل پیش‌بینی نبود.

ضیا فضل‌الله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارگر متوفی به نام بنیامین رضایی از شهروندان قائم‌شهری، متأهل و ۴۲ ساله بوده که بر اثر رانش زمین مجاور پروژه، زیر آوار ماند و فوت کرد.

وی افزود: اورژانس و نیروهای امدادی آتش‌نشانی ظرف مدت سه دقیقه خودشان را به محل حادثه رساندند اما کارگر حادثه دیده بر اثر خفگی و شدت جراحات وارده فوت شد.

سخنگوی شهرداری قائم‌شهر ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفی، خاطرنشان کرد: شرکت‌های پیمانکاری موظف هستند کلیه لوازم و تجهیزات ایمنی را در اختیار کارگران قرار دهند.

فضل‌الله‌پور با بیان اینکه در این حادثه، رانش زمین مجاور قابل پیش‌بینی نبود، تاکید کرد: کار لوله‌گذاری معمولاً در کانال‌های زیرزمینی و توسط ماشین‌آلات انجام می‌شود و کارگران فنی تنها برای اتصال لوله‌ها و اطمینان از روند اصولی پروژه، وارد کانال می‌شوند و در این حادثه این اتفاق ظرف کمتر از چند ثانیه به وقوع پیوست.

وی از اعمال بیمه کارگران پروژه‌های عمرانی خبر داد و تصریح کرد: هرچند هیچ اقدام و ابراز همدردی نمی‌تواند درد خانواده مصیبت‌دیده را تسکین دهد، با این وجود شهرداری قائم‌شهر از هیچ‌گونه اقدام حمایتی برای خانواده این کارگر از دست رفته دریغ نمی‌کند.

کد خبر 570902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.