آمادگی شهرداری قم برای گسترش همکاری‌ها با آموزش‌وپرورش

شهردار قم با بیان اینکه بدون مشارکت دستگاه‌ها راهی برای رفع مشکل کمبود مدرسه در قم وجود ندارد، گفت: شهرداری آماده گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه حضور شهروندان در صحنه‌های مختلف در کنار مشارکت‌های عمومی همچون کمک‌های مؤمنانه و فعالیت مجمع خیران، از عوامل حفظ و ثبات انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: «مجمع خیرین مدرسه‌ساز» از تشکل‌های ارزشمند کشور است که باید از ظرفیت آن در جهت رشد فکری، معرفتی و زیرساختی استفاده شود.

وی با اشاره به همکاری و تعاملات گذشته مجموعه مدیریت شهری قم با آموزش‌وپرورش استان، اضافه کرد: شهرداری قم در حد توان موجود و ظرفیت قانونی، آماده هرگونه همکاری و تعامل با آموزش‌وپرورش برای توسعه و تجهیز مراکز آموزشی است.

شهردار قم با بیان اینکه در صورتی که سهم ۵۰ درصدی راه و شهرسازی در احداث مدارس و واگذاری زمین پرداخت شود می‌توان امیدوار بود که مشکل کمبود مدرسه در این کلان‌شهر به‌صورت ریشه‌ای رفع می‌شود، ادامه داد: اگر اداره کل راه و شهرسازی سهم ۵۰ درصدی خود را پرداخت کند، شهرداری قم آمادگی دارد زمینه احداث مدرسه در محله‌های هدف را در قالب‌های مختلف عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه شهرداری قم مسئله معافیت عوارض حفاری مدارس به‌ویژه زمینه مدارس خیرساز را دنبال می‌کند و به‌زودی مصوبه‌ای تقدیم شورای اسلامی شهر خواهد کرد، ادامه داد: تسهیل در صدور پروانه، شناسایی لکه‌هایی جهت احداث مراکز آموزشی و بررسی زمینه‌های معافیت عوارض حفاری مدارس خیرساز از زمینه‌های آماده تعامل بین شهرداری و آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به درخواست جمعی از اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم جهت صدور مجوز تجاری در مدارس برای تأمین هزینه‌های جاری، گفت: مولدسازی بخشی از فضای مدارس از مباحثی بوده که باید زمینه‌های فقهی، اجتماعی و قانونی آن به‌درستی توسط نهادهای متولی مشخص شود.

شهردار قم با بیان اینکه بدون مشارکت بین دستگاهی راهی برای حل مشکل کمبود مدرسه در قم وجود ندارد، تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی، زیربنای هرگونه توسعه در ابعاد انسانی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مدیریت آموزش‌وپرورش قم باوجود کمبود شدید سرانه‌ها، در کنار فرسودگی بعضی از زیرساخت‌ها را می‌توان یک معجزه نامید، گفت: تا زمانی که همدلی و مشارکت در سطح ملی ایجاد نشود، مشکلات ریشه‌ای و زیرساختی آموزش‌وپرورش رفع نخواهد شد.

کد خبر 570891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.