۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
بررسی پردازنده Intel Core i5-3470

پردازنده مرکزی Intel Core i5-3470 جزو بهترین پردازنده‌های شرکت اینتل است که به‌دلیل کیفیت این محصول و ویژگی‌های فنی، گزینه‌ مطلوب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنگامی که در رابطه با پردازنده‌های مرکزی صحبت می‌شود، دو عامل مهم و تأثیرگذار یعنی توان پردازشی CPU در مقابل قیمت تمام شده، بسیار در مشخص کردن مطلوبیت پردازنده مهم است که Intel Core i5-3470 به عنوان گزینه‌ای مناسب برای استفاده در کامپیوترهای شخصی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. نسل سوم خانواده Core i5-3470 با فناوری ساخت ۲۲ نانومتری و ترانزیستورهای سه‌بُعدی خود به پردازنده‌های پل‌پیچکی شهرت دارد. در ادامه به بررسی بیشتر پردازنده Intel Core i5-3470 می‌پردازیم:

بررسی پردازنده Intel Core i5-3470

پردازنده Intel Core i5-3470 با برخورداری از چهار هسته فیزیکی در فرکانس عملیاتی ۳.۲۰ گیگاهرتز قادر است با فناوری توربو هوشمند خود، فرکانس را به صورت خودکار تا ۳.۶ گیگاهترز افزایش دهد. برای افزایش کارایی بیشتر این پردازنده علاوه بر مجهز شدن به شش مگابایت حافظه کش، دارای یک تراشه گرافیک مجمتع به نام HD2500 در کنار هسته‌های پردازشی خود است. کنترل حافظه Intel Core i5-3470 نیز از نوع دو کاناله DDR3 بوده و با فرکانس کاری تا ۱۶۰۰ مگاهرتز سازگار است.

تکنولوژی سخت‌افزاری شبیه‌سازی اینتل

تکنولوژی سخت‌افزاری شبیه‌سازی اینتل (Intel Virtualization Technology) در سال ۲۰۰۸ از سوی این کمپانی عرضه و به عنوان یک استاندارد جهانی منتخب شد. به طور خلاصه این فناوری شامل روش‌های پردازشی بسیار پیشرفته است که در محاسبات ریاضاتی بسیار کاربرد دارد و بر پایه کدهای x86 برای بهبود محاسبات و کارهای برداری ارائه شده است؛ این تکنولوژی با ارائه الگوریتم‌هایی در نرم‌افزار طراحی شده خاص خود، فضایی مجازی در سرور یا کامپیوتر شخصی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود یک پلتفرم سخت‌افزاری مانند چند پلتفرم عمل کند و ضمن افزایش قابلیت مدیریت، امنیت در برابر نوسانات یا مشکلات انرژی و انعطاف‌پذیری در محیط فناوری ماکزیمم سیستم کنترل شود.

هسته گرافیکی پردازنده‌های اینتل

هسته گرافیکی که در پردازنده‌های نسل سوم خانواده Core قرار گرفته است، کمپانی اینتل را به رقیبی جدی برای صاحب‌های بازار گرافیک در دنیا از جمله NVIDIA و AMD تبدیل کرده است. با استفاده از پردازنده‌های اینتل می‌توانید بدون نیاز به کارت گرافیک فعالیت‌های روزمره خود را انجام و از تجربه تصویری مناسب لذت ببرید، همچنین با استفاده از پردازنده ایوی بریج اینتل، علاوه بر اینکه توانایی پردازش افزایش می‌یابد، بهبود قابل توجهی در بخش گرافیک سیستم مشاهده می‌شود. تراشه‌های گرافیکی مجتمع Intel HD 2500 می‌تواند از دایرکت‌اکیس نسخه یازدهم پشتیبانی کند و از سه نمایشگر مجزا به طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

کمپانی اینتل مدعی است تبدیل فایل‌های ویدئویی یا تغییر فرمت آن‌ها، با استفاده از فناوری Quick Sync سه برابر سریع‌تر از کارت‌های گرافیکی قدرتمند انجام می‌شود و شما می‌تواند با فایل‌های ویدئویی Full HD و 4K نیز کار کنید. با فناوری Intel InTru 3D و Clear Video HD دیگر مشکلی برای پخش فیلم‌های Blu-ray نیز نخواهید داشت.

ویژگی‌های پردازنده Intel Core i5-3470

کنترل کننده‌های حافظه‌ای که در این پردازنده قرار گرفته است می‌تواند با استفاده از حافظه‌های DDR3 در باند فرکانسی ۱۶۰۰/۱۳۳۳ مگاهرتز و پهنای باند 26.6GB/sec را ایجاد کند. افزایش هر چه بیشتر پهنای باند موجب کاهش زمان تأخیر می‌شود تا در اجرای برنامه‌های کاربردی وابسته به رم سرعت بیشتری ارائه دهد.

فناوری Intel Smart Cache بر اساس حجم کار هر یک از واحدهای پردازنده، حافظه پنهان سطح سوم را به صورت پویا بین تمام هسته‌ها به اشتراک می‌گذارد. عدم نیاز به بارگزاری مجدد داده‌های تکراری موجود در حافظه، دسترسی سریع‌تری را به اطلاعات مورد نیاز برای هر هسته فراهم می‌کند که موجب می‌شود تمام حافظه به صورت مفید مورد استفاده قرار گیرد.

فناوری Turbo Boost نسخه دوم، نسبت به نسل قبلی خود به صورت هوشمندانه‌تری طراحی شده تا علاوه بر مدیریت توان مصرفی، زمانی که نیاز به پردازش بیشتر دارید به کمک آمده و عملکرد سیستم را افزایش می‌دهد؛ این تکنولوژی با در نظر گرفتن محدودیت‌های حرارتی و میزان فعالیت هر یک از هسته‌ها قادر به تنظیم خودکار سرعت پردازنده بر اساس بار پردازشی روی آن است.

مشخصات فنی پردازنده Intel Core i5-3470

  • سوکت پردازنده: LGA 1155
  • کلاس پردازنده: Core i5
  • تعداد هسته: چهار هسته
  • فرکانس عملیاتی: 3.2GHz
  • حافظه کش سطح دوم: 4x256KB
  • حافظه کش سطح سوم: 6MB
  • فناوری ساخت: ۲۲ نانومتری
  • معماری: lvy Bridge
  • قفل فرکانسی باز: N
  • کنترل کننده حافظه: Dual Channel DDR3-1333/1600
  • نام هسته گرافیکی: Intel HD Graphics 2500
  • فرکانس هسته گرافیکی: 650MHz
  • سیستم خنک کننده: حرارت گیر به همراه فن
  • توان مصرفی: 77W
کد خبر 570886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.