بخارست میزبان پنل‌های خورشیدی بر بام منازل

شهر بخارست رومانی در حال برنامه‌ریزی برای گسترش یک پروژه آزمایشی است تا آپارتمان‌های شهر را به سیستم‌های خورشیدی مجهز کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهرداری بخارست، تمدید یک برنامه با بودجه شهرداری را برای تأمین آب گرم خورشیدی و گرمایش خانگی ساختمان‌های مسکونی اعلام کردند.

پیش از این برنامه آزمایشی، گرمایش خورشیدی تنها ۴۰۰ آپارتمان را در یکی از محله‌های منطقه تحت پوشش قرار می‌داد. اکنون، مقامات آن را به کل منطقه گسترش خواهند داد. قرار است تا سال ۲۰۲۴، دو هزار سیستم خورشیدی اضافه شود و تا سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نیز بر این تعداد افزوده خواهد شد.

مالکان خانه باید فقط ۱۰ درصد از هزینه سیستم فتوولتائیک را بپردازند و بقیه توسط بخش شهرداری تأمین می‌شود. در عین حال، خانواده‌ها می‌توانند مبلغ را به صورت اقساط در یک دوره ۱۰ ساله پرداخت کنند. طبق بیانیه شهرداری، این اقساط باید به طور متوسط حدود دو یورو در ماه، به ازای هر آپارتمان باشد.

بخارست میزبان پنل‌های خورشیدی بر بام منازل

این پروژه در نظر دارد در سال‌های آینده با افزودن هشت هزار آپارتمان در سال ۲۰۲۳ و ۱۰ هزار آپارتمان دیگر در سال ۲۰۲۴ گسترش بیشتری یابد. شهرداری اعلام کرده است که این تصمیم به دنبال درک اهمیت بحران انرژی و تسریع در استقلال تأمین آن در پایتخت رومانی اتخاذ شده است.

معیارهای بسیار کمی برای آپارتمان‌های متقاضی برنامه گرمایش خورشیدی وجود دارد. نکته اصلی این است که ساختمان باید دارای عایق حرارتی باشد، به این معنی که رتبه بازده انرژی بالایی دارا باشد. سایر عواملی که مقامات در نظر خواهند گرفت عبارتند از: تعداد افراد ساکن در آپارتمان، کودکان زیر ۱۴ سال و برق مصرفی به ازای هر نفر.

شهرداری اعلام کرده است که هزینه تخمینی یک نصب، کمی بیش از سه هزار یورو است اما شهر متعهد به پرداخت ۹۰٪ از صورت حساب است. ۳۰۰ یورو باقیمانده را می‌توان به صورت اقساط برای یک دوره ۱۰ ساله پرداخت کرد که حدود دو یورو برای هر آپارتمان در ماه می‌شود.

بخارست میزبان پنل‌های خورشیدی بر بام منازل

کد خبر 570862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.