نمایشگاه دائمی؛ مکانی برای بهتر دیده شدن دانش‌بنیان‌ها

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایشگاه دائمی "ایران ساخت" و استفاده از ظرفیت‌های موجود، زمینه را برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، بهتر دیده شدن آنها و عرضه محصولات به متقاضیان فراهم می‌کند.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و بهره‌مندی مدیریت شهری از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: زیرساخت‌هایی برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و حمایت‌هایی که بانک‌ها و مراکز دیگر می‌توانند از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهند در قانون تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آگاهی لازم در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های موجود برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها نمایشگاه "ایران ساخت" است؛ این نمایشگاه یک سایت نمایشگاهی دائمی است که به همت معاونت فناوری ریاست جمهوری و ستاد "ناما" به صورت مجازی و حقیقی برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نزدیک به یک دهه است که این نمایشگاه برگزار می‌شود. با توجه به زیرساخت‌های موجود، این نمایشگاه مکانی برای معرفی شرکت‌ها، بهتر دیده شدن آنها و عرضه محصولات به متقاضیان است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به سطح تکنولوژی، ستاد "ناما" نیز حمایت بسیار خوبی در تولید و فروش محصول ارائه می‌دهد، گفت: لازم است این ظرفیت به فعالان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به عنوان خریداران این ظرفیت‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای عرضه محصولات اطلاع‌رسانی شود.

کلاهدوزان با بیان اینکه در خصوص توجه به محیط زیست نکاتی مهمی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استفاده از انرژی‌های نو به ویژه انرژی خورشیدی در ساختمان‌های متعلق به شهرداری و سازمان‌ها در راستای حمایت از محیط زیست و استفاده از انرژی پاک مطرح است.

وی تصریح کرد: سالیانه و به طور مستمر بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا طی چند سال برق ساختمان‌های متعلق به شهرداری‌ها از انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی تأمین شود.

کد خبر 570859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.