رویکرد جدید برلین برای مبارزه با حملات سایبری شهری

حملات سایبری، نه‌تنها شهرها بلکه ساکنان آن‌ها را نیز با تهدیدهایی جبران‌ناپذیر مواجه می‌کند؛ در این راستا مدیران برلین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آلمان، استراتژی جدیدی برای افزایش ایمنی اینترنتی اعمال کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه نرخ وقوع حملات سایبری در سراسر شهرهای جهان رو به افزایش است، با این حال جنگ میان اوکراین و روسیه بر شدت و سرعت وقوع آن‌ها افزوده و مدیران سراسر دنیا را به اعمال اقداماتی کارآمدتر در این زمینه سوق داده است. گزارش‌ها حاکی است که همه ساله، برلین حملات سایبری بیشماری را تجربه می‌کند که اثرات ناشی از آن می‌تواند لطمه‌های جبران‌ناپذیری به شهر و ساکنان آن وارد کند.

در این راستا، برنامه‌ریزان پایتخت آلمان یک مرکز امنیتی جدید در شهر ایجاد کرده‌اند تا در آن به اعمال اقداماتی در راستای افزایش و تقویت حفاظت شهر و ساکنان آن در مقابل تهدیدهای ناشی از حملات سایبری از سوی هکرها، بدافزارها و سایر عوامل تهدیدکننده اینترنتی بپردازند. کارکنان این مرکز قرار است نظارت خود را بر شبکه‌های شهر افزایش دهند و به بررسی داده‌ها در زمان واقعی بپردازند که این کار به سهم خود در افزایش ایمنی برلین در مقابل حملات سایبری نقش مهمی ایفا خواهد کرد. علاوه بر این، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های زمان واقعی که حجم آن‌ها در سیستم‌های فناوری اطلاعات نظیر فایروال‌ها، رهیاب‌ها، سرورها و سایر اجزا شبکه در هر روز به یک ترابایت می‌رسد، نیز در رأس اهداف مرکز جدید و کارکنان آن خواهد بود.

رویکرد جدید برلین برای مبارزه با حملات سایبری شهری

تجربه نشان داده است که امنیت فناوری اطلاعات باید به طور فعال مدیریت شود و اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، از تداوم کافی برخوردار باشد تا در نهایت، مزایای مثبت آن نه‌تنها برلین، بلکه سایر شهرهای آلمان و جهان را نیز در بر گیرد.

جنگ سایبری

امروزه بسیاری از جوامع سراسر جهان، تحت تأثیر حملات سایبری لطمه‌های جبران‌ناپذیری را تجربه می‌کنند و این در حالی است که همه روزه بر تعداد هکرها افزوده می‌شود چنان که گویی افزایش تعداد آن‌ها به نوعی رقابت تبدیل شده است.

مردم برلین، تاکنون از آسیب‌پذیرترین جوامع در مقابل هکرها بوده‌اند که حریم شخصی آن‌ها بارها از طریق اینترنت مورد تجاوز حملات سایبری قرار گرفته است. گزارش‌ها حاکی است که تنها طی یک سال گذشته، حدود ۱۵ میلیون بار حمله سایبری در شهر اتفاق افتاده که البته، بسیاری از آن‌ها نیز در همان مراحل اولیه با موفقیت تمام مهار شده و اثرات آن بر زندگی شهروندان حداقل بوده است. در این راستا، مدیران شهر همواره بر تلاش خود برای کاهش این تجاوزها کوشیده و در این زمینه نیز دستاوردهای زیادی را برای شهر و شهروندان به ارمغان آورده‌اند.

رویکرد جدید برلین برای مبارزه با حملات سایبری شهری

آخرین دستاورد مدیران برلین در راستای مهار حملات سایبری، احداث مرکزی به نام SOC بوده است که توسط کمپانی فناوری اطلاعات ITDZ مدیریت می‌شود، ضمن این‌که کارکنان این مرکز، نظارت خود را بر شبکه‌های شهر و مراکز دانش آن در زمان واقعی افزایش می‌دهند. کمپانی ITDZ یک مرکز مستقر در پایتخت آلمان به حساب می‌آید که مسئولیت دیجیتال‌سازی و تداوم خدمات عمومی شهر را به عهده دارد و در ارائه رویکردهای کارآمد برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. مرکز جدیدی که این کمپانی در برلین احداث کرده است، در حال حاضر بیشترین سهم را در حفظ ایمنی اطلاعات شخصی مردم از حملات سایبری یا تجاوزهای اینترنتی بر عهده دارد و از زمان تأسیس خود، که البته مدت زیادی از آن نمی‌گذرد، در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

در واقع، کارکنان این مرکز در نظر دارند تدابیری بیندیشند تا ساکنان شهر را از حفظ داده‌های خود مطمئن کنند و آن‌ها را به اشتراک اطلاعات شخصی خود با نهادهای ضروری شهر سوق دهند که این کار، نیاز به حضور فیزیکی برای انجام بسیاری از امور اداری را به ویژه در دوران پراسترس کرونا به حداقل می‌رساند.

البته مدیران پایتخت برلین در نظر دارند اطلاعات لازم را نیز در مورد حملات سایبری در اختیار مردم قرار دهند و آن‌ها را از تهدیدهای احتمالی آگاه کنند. در واقع، آن‌ها حملات سایبری را برای مردم شفاف‌سازی می‌کنند و از طریق ایجاد مرکز جدید، تهدیدهای ناشی از آن را بر شهر و ساکنان آن به حداقل می‌رسانند.

رویکرد جدید برلین برای مبارزه با حملات سایبری شهری

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، جنگ میان اوکراین و روسیه، زمینه را برای متجاوزان جهت افزایش حملات سایبری فراهم آورده است که در این راستا، مدیران کشورهای مختلف نظیر بریتانیا و آمریکا به طور مداوم در تلاش هستند شهروندان خود را از تهدیدهای ناشی از حملات اینترنتی آگاه کنند و از این طریق، لطمه‌های ناشی از آن را در شهرها و بر زندگی مردم به حداقل برسانند.

کد خبر 570808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.