فرمانده‌ای که در حادثه طبس به شهادت رسید

«محمد منتظرقائم»، تنها شهید حادثه طبس است، فرمانده‌ای که پس از وقوع طوفان شن و رقم خوردن فصل جدیدی از شکست در کارنامه رژیم آمریکای جنایتکار در بمباران منطقه به دستور «بنی‌صدر» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «محمد منتظرقائم»، نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان یزد روز پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ وقتی از فرود چند بالگرد آمریکایی در کویر طبس مطلع شد، بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کرد تا موضوع را از نزدیک بررسی کند.

هم‌زمان با حضور منتظرقائم و همراهانش در صحرای طبس، «بنی‌صدر»، رئیس جمهور وقت در خیانتی آشکار دستور حمله به هلی‌کوپترها و هواپیماهای آمریکایی را می‌دهد ولی بعدها مشخص می‌شود که این هلی‌کوپترها حاوی اسناد مهمی از اقدامات بعدی آمریکا در حمله به طبس بوده‌اند. بدین ترتیب «محمد منتظرقائم» که در صحنه مبارزه با استکبار حضور داشت، در بمباران منطقه به دستور بنی‌صدر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید بزرگوار سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در شهر تاریخی فردوس در شمال خراسان جنوبی به دنیا آمد و در کودکی به یزد رفت و به ادامه تحصیل پرداخت.

محمد منتظرقائم هم‌زمان با تظاهرات ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در صف مبارزان با حکومت شاه قرار گرفت، پس از پایان خدمت سربازی در شرکت توانیر مشغول به‌کار شد و هم‌زمان برای استقرار حکومت اسلامی با تشکیل گروهی به مبارزه پرداخت.

او سال ۱۳۵۱ دستگیر و زندانی شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به عنوان نخستین فرمانده سپاه پاسداران یزد انتخاب و مسئول تشکیل سپاه استان شد.

کد خبر 570770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.