خیابان‌های سوئد میزبان ربات‌های توزیع‌کننده

خیابان‌های بوراس سوئد، تبدیل به محل آزمایشی برای نوع جدیدی از تحویل بار شهری خواهد شد که توسط یک ربات خودران به نام «هوگو» انجام می‌شود. این ربات کوچک از پیاده‌روها برای حرکت در سطح شهر استفاده می‌کند و محصولات خریداری شده را به صورت آنلاین برای خریداران به مقصد می‌رساند.

‌به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هوگو شبیه یک جعبه سبز آبی کوچک است و با سرعتی آرام و تا شش کیلومتر در ساعت می‌چرخد و می‌تواند بسته‌هایی با وزن ۱۰۰ کیلو را حمل کند. این حامل کوچک هیچ‌گونه هرج‌ومرج ترافیکی ایجاد نمی‌کند زیرا بسیار هوشمند است و اگر مانعی در جاده ظاهر شود، می‌ایستد و مسیر خود را مشخص می‌کند. این ربات قبلاً در استکهلم و چالمرز گوتنبرگ آزمایش شده بود و اکنون نوبت بوراس است. هدف از اجرای آزمایشی این است به شهروندان نشان دهند چگونه تحویل و بازگرداندن کالاها می‌تواند ساده‌تر و مشتری‌محورتر شود و به توسعه پایدار مرکز شهر کمک کند.

خیابان‌های سوئد میزبان ربات‌های توزیع‌کننده

کارل برگ، مدیر پروژه هوگو در این رابطه گفت: "هوگو فرصت‌هایی را برای انواع جدیدی از تجارت و اقتصاد اشتراکی ایجاد می‌کند، زیرا می‌تواند در بین عابران پیاده حرکت کند، خارج از ساعات کاری عادی، به‌طور مستقل فعالیت داشته باشد. رد پای کربن این حامل نیز ۵۰۰ برابر کمتر از یک کامیون سبک توزیع بار است. این ربات با کاهش تعداد خودروهای توزیع، می‌تواند به جذابیت مرکز شهر کمک کند. مردم نیز می‌توانند به‌راحتی غذا و سایر مایحتاج خود را با هزینه کمتری تهیه کنند."

مزایای اصلی هوگو ساده است؛ خودران و مستقل است، بنابراین هزینه‌های خدمات را کاهش می‌دهد. این ربات کوچک، بدون انتشار است و برای پیشرانش تنها به باتری الکتریکی متکی است.

از دیگر اهداف آزمایشی ربات تحویل‌دهنده، بررسی امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش نیاز به مواد بسته‌بندی و امکان حمل‌ونقل سریع خارج از ساعات کاری است.

کد خبر 570760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.