آیا ابتلا به کرونا به‌اندازه واکسن مصونیت ایجاد می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ابتلا به کووید-۱۹ ممکن است برای افراد واکسینه‌نشده به اندازه واکسن کرونا در برابر عفونت مجدد، مصونیت ایجاد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان مصونیت ایجاد شده ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و مقایسه آن با ایمنی ایجاد شده پس از دریافت واکسن کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال که بین اول اکتبر ۲۰۲۰ تا اول نوامبر ۲۰۲۱ در ۱۳۰۰ مرکز مراقبتی آزمایش کرونا انجام داده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عفونت کووید -۱۹ در افراد واکسینه نشده ۸۵ درصد در برابر عفونت مجدد و ۸۸ درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان ایمنی ایجاد می‌کند. این نوع مصونیت در برابر عفونت مجدد تا ۹ ماه پس از عفونت اولیه ادامه داشت؛ این زمان طولانی‌ترین زمان پیگیری بیماران شرکت‌کننده در مطالعه بوده است.

به گفته محققان، ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ مانند دریافت واکسن این بیماری، در برابر عفونت مجدد مصونیت ایجاد می‌کند. با این وجود، واکسیناسیون یک شیوه ایمن‌تر برای کسب ایمنی لازم است. نتایج مطالعاتی از این قبیل به درک قدرت و ماندگاری ایمنی طبیعی کمک شایانی می‌کند و می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای دستورالعمل‌های واکسیناسیون به همراه داشته باشد.

کد خبر 570675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.