۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
معدن وان فن؛ گره کور برف‌انبار

شورای اسلامی شهر برف‌انبار چند طرح و برنامه مد نظر دارد که مهم‌ترین آن‌ ایجاد درآمد پایدار شهرداری و احداث چند پروژه در حوزه سلامت و امنیت و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توسعه عدالت‌محور، ایجاد درآمد پایدار شهرداری و شفافیت شعار شورای اسلامی شهر برف‌انبار است و اولویت اعضای شورای اسلامی شهر نگاه ویژه به حاشیه شهر و اجرای وظایف و رفع چالش‌ها و مشکلات شهر است، همچنین تعامل بین شورای اسلامی شهر و شهرداری سبب شده تا مدیریت شهری در راستای توسعه فضای سبز شهری و ایجاد پروژه‌های مختلف در محله‌های حاشیه شهر و پروژه‌های آزادسازی و اجرایی شدن طرح و پروژه‌های مختلف گام بردارد.

شورای اسلامی شهر برف‌انبار چندین طرح و برنامه اساسی را مد نظر داده است که مهم‌ترین آن احداث بانک کشاورزی، اورژانس ۱۱۵، کلانتری و ایجاد مجموعه تفریحی به منظور جذب گردشگر است، لذا در خصوص برنامه‌ها و اقدامات شورای اسلامی شهر با وحید پاسارفرد، رئیس شورای اسلامی شهر برف‌انبار گفت‌وگویی انجام دادیم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برف‌انبار چقدر تحقق یافته است؟

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری برف‌انبار حدود پنج میلیارد ریال بود که با رشد ۱۲۹ درصدی حدود شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محقق شد و توانستیم پروژه‌های عمرانی بیشتری اجرا کنیم و در راستای توسعه شهر گام برداریم.

همچنین از مبلغ حدود ۶.۵ میلیارد تومانی وصولی بودجه حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون صرف پروژه‌های عمرانی و سایر آن در بخش جاری هزینه شده است.

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری برف‌انبار چقدر است؟

بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برف‌انبار حدود هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی و حدود چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش عمرانی و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در بخش جاری تعریف شده است که امیدوارم با وصول بودجه خدمت بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

در بودجه سال ۱۴۰۱ به محله‌های کمتر توسعه یافته از جمله سنگ‌باران و حاشیه‌های خمسلو نگاهی ویژه داشتیم.

شهرداری برف‌انبار چه مشکلاتی دارد؟

شهر برف‌انبار از دو محله سنگ‌باران و خمسلو تشکیل شده است که در مرحله گذر از فرهنگ روستانشینی به شهرنشینی مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم رفع شود.

یکی از بزرگترین مشکلات شهرداری برف‌انبار نبود درآمد ثابت است که چالش‌های فراوانی را برای شهر به همراه داشته است، البته در تلاش هستیم تا به این مهم دست یابیم.

شورای اسلامی شهر برف‌انبار چه تدبیری برای درآمدزایی مدیریت شهری در نظر دارد؟

شورای دوره ششم برای درآمد پایدار شهرداری در اداره میراث فرهنگی فریدون‌شهر پیگیر تملک ۱۰ هزار متر مربع زمین در منطقه خشکه رود برف‌انبار است تا با توجه به اینکه چهار فصل شهرستان گردشگرپذیر است مجموعه توریستی تفریحی احداث کنیم.

فعالیت معادن شهر برف‌انبار چه مشکلاتی ایجاد کرده است؟

تردد ماشین‌های سنگین و حمل بار سنگ از معدن ضمن آسیب به زیرساخت‌های شهری، آلودگی زیست محیطی و حوادث ترافیکی شدیدی را به همراه دارد، لذا احداث پارکینگ خودروهایی که بار سنگ دارد، در شهر ضروری است، امیدوارم معدن سنگ آهن با وجود مشکلاتی که برای شهر داشته به توسعه شهر کمک کند.

زمانی که معدن «وان فن» شهر برف‌انبار در دست بهره‌برداری چینی‌ها بود به صورت عام‌المنفعه به شهر کمک می‌کرد که اکنون معدن در دست ایرانی‌ها است و چینی‌ها رفتند.

نبود بانک از دیگر مشکلات شهر برف‌انبار است؛ چرا که شهروندان برای انجام کوچک‌ترین خدمات بانکی مجبور به طی مسافت طولانی به فریدون‌شهر هستند، در راستای رفع این مشکل، شهروندان برای ساخت بانک کشاورزی در شهر زمینی به متراژ ۲۵۰ متری در مسیر خیابان شهروندان اهدا کردند، در این زمینه مکاتباتی نیز با مرکز استان انجام دادیم.

در حوزه سلامت و امنیت چه مشکلاتی گریبان‌گیر شهر و شهروندان است؟

نبود کلانتری در شهر برف‌انبار با وجود چالش‌هایی که در روستاهای اطراف است موجب ناامنی شده است، لذا از سوی شهروندان حدود چهار هزار متر زمین برای احداث کلانتری اهدا شده که لازم است ناجا در مقابل سخاوت شهروندان مجوز ساخت کلانتری در شهر برف‌انبار را صادر کند.

نبود پایگاه اورژانس ۱۱۵ از جمله مشکل حوزه سلامت است، چندین مرتبه مصدومان حوادث ترافیکی یا بیماران اورژانسی به کام مرگ کشانده شدند، با پیگیری‌هایی که داشتیم قول مساعدت در تجهیز درمانگاه سنگ‌باران و تأمین دارو در داروخانه داده شده است، زیرا شهروندان برای تهیه دارو باید مسافت طولانی را تا شهرستان‌های همجوار طی کنند.

شهر برف‌انبار چه مشکلاتی در حوزه کشاورزی دارد؟

شهر برف‌انبار با وجود وسعت بالای زمین‌های کشاورزی دفتر مرکز خدمات کشاورزی ندارد و شهروندان باید برای دریافت خدمات کشاورزی به جهاد کشاورزی فریدون‌شهر مراجعه کنند، پیگیرهایی لازم را در جهاد کشاورزی برای ایجاد دفتر خدمات کشاورزی انجام دادیم و امیدوارم مشکلات موجود رفع شود، شورای ششم مشارکت فعالی در اجرای وظایف خود و رفع مشکلات شهر دارد.

کد خبر 570641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.