از سرقت در پوشش پرستار سالمندان تا کشف جسد پسر ۲۰ ساله

سرقت در پوشش پرستار سالمندان، سرقت از منزل همسایه هنگام مراسم خاکسپاری، دستگیری سارقان مسلح منزل در شمال تهران، کلاهبرداری پنج میلیاردی مشاور املاک، قتل کودک ۹ ساله توسط پدر معتاد، کشف جسد پسر ۲۰ ساله را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: مأموران پلیس پیشگیری روزانه صدها عملیات و مأموریت را برای تأمین نظم و امنیت شهروندان انجام می‌دهند؛ یکی از این مأموریت‌ها مربوط به دستگیری زنی است که در پوشش پرستار سالمندان اقدام به سرقت از آنان کرده بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع روز گذشته در دستورکار مأموران کلانتری قلهک قرار گرفت، افزود: در پی اعلام این خبر بلافاصله مأموران در محل حاضر شدند و تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند که در جریان آن مشخص شد خانمی تحت عنوان پرستار سالمند مدتی است درحال کار در منزل مذکور است، این فرد اقدام به سرقت لوازم منزل و انباری کرده و هنگام خروج از منزل توسط مالک مورد شناسایی قرار گرفته و موضوع به پلیس اطلاع داده شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم ۲۹ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و سرقت مقداری طلا و لوازم از منزل مالباخته به ارزش بیش از یک میلیارد ریال اعتراف کرد. این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شد.

سرقت از منزل همسایه هنگام مراسم خاکسپاری

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: روز گذشته و در پی اعلام یک فقره سرقت از منزل در محله شهرک ولیعصر مأموران عملیات کلانتری شهرک ولیعصر (عج) برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند. در جریان تحقیقات مأموران مشخص شد سارق یا سارقان پس از آنکه متوجه شدند ساکنان برای مراسم خاکسپاری یکی از اقوام خود اقدام به ترک منزل کرده‌اند، وارد خانه شده و اقدام به سرقت طلا و اشیا قیمتی داخل خانه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همین موضوع موجب برانگیخته شدن شک مأموران مبنی بر ارتکاب سرقت از سوی فرد یا افراد آشنا شد، افزود: مأموران با استفاده از پی‌جویی‌های انتظامی و شیوه‌های پلیسی هویت و مخفیگاه یکی از سارقان را که از اهالی همان کوچه بود مورد شناسایی قرار داده و این فرد را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: با دستگیری این فرد که حدود ۵۰ سال سن داشت، مقادیری طلا و لوازم قیمتی مسروقه نیز کشف شد. این فرد هم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به جرم خود اعتراف کرده و سه همدست دیگر خود را نیز معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: چهار متهم در مجموع بیش از یک و نیم میلیارد ریال از منزل همسایه خود سرقت کرده بودند و برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارقان مسلح منزل در شمال تهران

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: شانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته، تیراندازی به سمت مأموران کلانتری گاندی در جریان تعقیب و گریز سارقان منزل، با شلیک گلوله و مجروح شدن دو نفر از مأموران به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی اعلام شد.

وی افزود: با اعلام این خبر کارآگاهان راهی محل شده و در تحقیقات اولیه مشخص شد پس از تماس یکی از همسایه‌ها درخصوص سرقت از خانه‌ای در میدان شمس تبریزی منطقه میرداماد، مأموران کلانتری بلافاصله وارد عمل شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با شناسایی سارقان توسط مأموران کلانتری در نهایت خودروی متهمان با چند خودروی پارک شده تصادف می‌کند و متوقف می‌شود و متهمان که مأموران را در چند قدمی خود می‌بینند به سمت مأموران تیراندازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه چهار مرد، یک زن و یک پسربچه در این سرقت نقش داشتند، تصریح کرد: شناسایی مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت و در ادامه بررسی‌های پلیسی، زن سارق به همراه پسر بچه هفت ساله خود که در منزل مسکونی یکی از شهروندان مخفی شده بود، دستگیر و در بازجویی به عمل آمده از زن جوان وی مدعی شد که تنها یکی از سارقان به نام افشین را می‌شناسد.

سردار لطفی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات و اقدامات گسترده اطلاعاتی و کارآگاهی، مخفیگاه متهمان شناسایی شد و طی عملیاتی ویژه، پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان در مخفیگاهشان در تهران و یکی از شهرستان‌های غربی کشور بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر کشف ابزارآلات مورد استفاده در سرقت منازل، یک قبضه سلاح کمری و به همراه تیر فشنگ جنگی مربوطه و سه قبضه قمه کشف شد.

کلاهبرداری ۵ میلیاردی مشاور املاک

سرهنگ سعدالله گزافی جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: تعدادی از شهروندان با ارائه شکوائیه قضائی مشابه، گزارشی از کلاهبرداری و اجاره دادن محل‌های مسکونی توسط یکی از مشاوران املاک با مدارک جعلی اعلام شکایت کردند و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی مشخص شد یکی از متصدیان مشاور املاک با شیوه‌هایی متقلبانه از طریق سایت‌های اینترنتی افرادی که قصد دارند ملک خود را اجاره بدهند شناسایی و با جعل مدارک، در غیاب صاحبان ملک اقدام به تنظیم اجاره‌نامه کرده و بعد از تسویه حساب کامل با فرد مستأجر واحدهای سایر افراد را بدون اذن مالک تحویل چند مستأجر داده است.

جانشین پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با توجه به متواری بودن متهم پرونده، شناسایی مخفیگاه و دستگیری این فرد در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پایگاه دهم موفق شدند مخفیگاه وی شناسایی کنند.

وی با اشاره به دستگیری متهم و اعتراف وی به ۱۰ فقره کلاهبرداری و جعل مدارک با همکاری همدست خود، تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان متهم دوم پرونده نیز دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را پنج میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ گزافی با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در انجام معاملات و پیشنهادات مشکوک، خاطرنشان کرد: همه مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و بررسی‌های پلیسی ادامه دارد.

قتل کودک ۹ ساله توسط پدر معتاد

افشین صالحی‌نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر اظهار کرد: بامداد دوم اردیبهشت‌ماه پس از گزارش مرگ مشکوک یک کودک ۹ ساله در این شهرستان، بلافاصله بازپرس ویژه قتل، کارآگاهان پلیس آگاهی و نماینده پزشکی قانونی در محل حاضر شدند.

وی افزود: از آنجا که بررسی اولیه بازپرس و ادله موجود بیانگر و وقوع بزه قتل بود، به سرعت تحقیقات جنایی آغاز و در بازجویی‌ها و تحقیقات اولیه مشخص شد، این کودک توسط پدر خود به قتل رسیده است و دستور بازداشت متهم صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر ادامه داد: با توجه به جدایی والدین طفل و مشکلات ایجاد شده برای فرزندان و نداشتن کنترل خشم و اعتیاد متهم، وی مقتول را به نحو شدید مورد کتک‌کاری قرار می‌دهد و ضربات وارد شده شدید به بدن و سر پسر ۹ ساله، در نهایت منجر به مرگ وی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تا این مرحله از تحقیقات که توسط بازپرس ویژه قتل انجام شده است، مشخص شد که شخصی به جز پدر در این جنایت نقشی نداشته است و قاتل نیز در اظهارات انگیزه خود را تنبیه اعلام و اظهار کرده که قصد کشتن او را نداشته است. پرونده مربوط به این قتل به صورت ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کشف جسد پسر ۲۰ ساله

حکمت‌الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اظهار کرد: ساعت ۱۸:۲۰ روز جمعه دوم اردیبهشت گزارشی مبنی بر مفقود شدن پسر ۲۰ ساله در حوالی روستای اوان و روستای کوشک منطقه الموت به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: با توجه به ارزیابی‌های اولیه و اعلام نقطه‌ای که آخرین بار فرد مفقود شده در آن منطقه رؤیت شده بود، بلافاصله دو تیم پنج نفره از پایگاه امداد و نجات معلم کلایه دفتر نمایندگی جمعیت هلال‌احمر الموت شرقی جهت جست‌وجو فرد مفقوده شده به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: نجاتگران در روز دوم این حادثه و پس از حدود ۱۸ ساعت جست‌وجو منطقه با کمک مردم محلی، جسد فرد مفقود شده را در دره‌های منطقه اوان پیدا کردند و به نیروی انتظامی تحویل دادند.

کد خبر 570636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.