جشنواره مطبوعات کشاورزی در مسیر تحقق «جهاد تبیین» حرکت خواهد کرد

دومین پیش نشست اجرایی جشنواره مطبوعات عرصه کشاورزی با حضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، دومین پیش نشست اجرایی جشنواره مطبوعات عرصه کشاورزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی و به همت معاونت امور آموزشی و فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در ابتدای این نشست با بیان اینکه خانواده جهاد کشاورزی باید از مجلات و نشریات درون سازمانی با خبر باشد، اظهار کرد: با شناخت صحیح از روند فعالیت نشریات جهاد می‌توانیم در مسیر رشد کیفی و کمی در مسیر تولید محتوا قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه نشریه‌ای که اهداف و رسالت جهاد کشاورزی را دنبال می‌کند باید جریان‌ساز باشد، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره ورود جدی به مسئله جهاد تبیین تأکید کردند؛ از این رو شایسته است دستاورهای جهاد کشاورزی به قلم و بیان اهالی رسانه دربیاید و فعالیت‌ها و کارآمدی این مجموعه به مخاطبان مختلف عرضه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تعامل بین اصحاب نشریات کشاورزی را در فضای تبادل آرا و نظرات اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری طبق توصیه صریح قرآنی «تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی»، زمینه رشد معنوی و فکری افراد و نهادها را فراهم می‌کند که مجموعه جهاد کشاورزی هم می‌تواند با این نوع از تعامل خیرخواهانه در ارتقای آگاهی جامعه سهیم باشد.

در ادامه، حاضران در دومین پیش نشست اجرایی جشنواره مطبوعات کشاورزی در سخنانی بر محورهایی همچون، تقویت جایگاه رسانه‌ای در وزارت جهاد کشاورزی، آمادگی بخش‌های مرتبط این وزارتخانه در برگزاری مطلوب جشنواره مطبوعات، ضرورت جریان‌سازی و تبیین کارکردهای وزارت جهاد، راه‌اندازی مجدد نشریات تعطیل شده در دولت‌های گذشته، ترویج فرهنگ پاسخگویی و ضرورت پاسخ به شبهات رسانه‌ای مرتبط با کشاورزی تأکید کردند.

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در پایان این نشست ضمن استقبال از نظرات کارشناسان و مدیران جهاد کشاورزی، بر راه‌اندازی دبیرخانه این جشنواره با مشارکت نهادهای مرتبط با مطبوعات و رسانه‌ای وزرات جهاد کشاورزی تأکید کرد.

کد خبر 570622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.