تمدید شرایط ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی تا عید فطر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از ادامه ارائه تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای توقیفی تا عید فطر، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار «محمدحسین حمیدی» اظهار کرد: با توجه به قرارگرفتن در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به عید فطر، پلیس راهور تسهیلات ویژه‌ای را درخصوص ترخیص خودروهای توقیفی در نظر گرفته است.

وی افزود: به‌منظور صیانت از اموال مردم، جلوگیری از ضرر و زیان، امیدآفرینی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، ترخیص فوق‌العاده انواع وسایل نقلیه توقیفی موجود در توقف‌گاه‌های تهران بزرگ، همچنین در سراسر کشور با تسهیلات و شرایط ویژه‌ای در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در این طرح که در ادامه طرح قبلی است، حذف تشریفات اضافی و پیشگیری از مراجعه مکرر متقاضیان به بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده و شهروندان از طریق برنامه کاربردی «پلیس من» به صورت اینترنتی و غیرحضوری، می‌توانند نسبت به طی مراحل ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند. علاوه بر آن، مالکان و متقاضیان ترخیص می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ نیز مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از جمله این تسهیلات می‌توان به فراهم شدن شرایط ویژه ترخیص در طول اجرای طرح اشاره کرد. همچنین در این طرح، فرآیند ترخیص خودروهای توقیفی به چند صورت انجام می‌پذیرد که در حالت اول، ترخیص وسیله نقلیه با استفاده از برنامه کاربردی پلیس من و به شکل اینترنتی و کاملاً غیرحضوری و در حالت دوم ترخیص وسیله نقلیه توسط مالک یا نماینده قانونی وی از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و در روش سوم ترخیص خودروهای توقیفی توسط متصرف قانونی از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ صورت می‌پذیرد.

ترخیص اینترنتی خودروهای توقیفی

به گزارش ایمنا، مراحل ترخیص اینترنتی خودرو به شرح ثبت درخواست رفع توقیف خودروها، ابتدا احراز هویت به صورت اینترنتی و با مراجعه به اپلیکیشن «پلیس من» انجام می‌شود و سپس احراز مالکیت با ثبت کدملی و شماره تماس مالک و تطبیق آن با سامانه شماره‌گذاری صورت می‌گیرد. پلاک در سامانه توسط مالک انتخاب می‌شود و سپس سامانه به صورت خودکار تأیید ترخیص توسط یگان توقیف‌کننده را انجام می‌دهد. درخواست ترخیص برای پلاک مورد نظر در برنامه اپلیکیشن «پلیس من» توسط مالک ثبت و جریمه خلافی پرداخت می‌شود.

علت توقیف، براساس اطلاعات ثبت اولیه در سامانه بررسی و درخواست به کارتابل سامانه جامع پارکینگ ستاد ترخیص ارسال می‌شود و مراحل ترخیص توسط ستاد بررسی و در صورت صحت اطلاعات مندرج و نبود منع نسبت به ترخیص اقدام خواهد شد و سپس مراتب برای ادامه مراحل به مالک پیامک می‌شود. هزینه‌های انتقال و توقف‌گاه از طریق درگاه بانکی آنلاین پرداخت می‌شود. بعد از انجام همه مراحل ترخیص، پیامک به مالک ارسال خواهد شد که براساس آن مالک به پارکینگ مراجعه می‌کند و خودرو را تحویل می‌گیرد.

کد خبر 570601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.