بایننس ۵.۸ میلیون دلار مرتبط با رونین را بازیابی کرد

چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، از طریق یک پست توییتری در روز جمعه، گفت که صرافی ارزهای دیجیتال ۵.۸ میلیون دلار بازیابی کرده است که در ۸۶ حساب دارایی دیجیتال توسط Lazarus Group به صرافی منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گروه سایبری کره شمالی ۱۷۳۶۰۰ اتر (ETH) و ۲۵.۵ میلیون دلار کوین (USDC) به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار که در آن زمان متعلق به پل رونین Axie Infinity بود، به سرقت برده است. آدرس کیف پول مرتبط با Ronin حدود ۲۸۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال باقی مانده است. شرکت قانونی بلاک چین Elliptic اخیراً کشف کرده است که هکرها این پول را به صرافی‌های متمرکز و برنامه غیرمتمرکز تریل میکسر ارزهای دیجیتال یا دپ، Tornado Cash ارسال کرده‌اند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که هکرها USDC سرقت شده را با اتریوم در صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX تعویض کرده اند.

احتمالاً در پاسخ به اقدامات ادعایی پولشویی، Uniswap DEX اعلام کرد که در حال بررسی آدرس‌هایی است که ممکن است بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط TRM Labs با انتقال وجوه هک شده یا سرقت شده مرتبط باشد. به طور مشابه، از طریق چین آلیسیس (Chainalysis)، Tornado Cash دسترسی کیف پول‌های مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را از دسترسی به DApp خود مسدود می‌کند.

با این حال، همان‌طور که مؤسس آن، رومن سمنوف Roman Semenov گفته است، فرآیند غربالگری جدید فقط کاربران را از دسترسی به رابط کاربری DApp خود مسدود می‌کند و مانع از انتقال وجوه به قرارداد هوشمند اساسی آن نمی‌شود. با وجود این حادثه، خالق اکسی اینفینیتی، Sky Mavis، اخیراً یک سری سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری به رهبری بایننس را به اتمام رسانده است. این وجوه تا حدی برای بازپرداخت سرمایه‌گذارانی که در این بهره‌برداری متحمل ضرر شده‌اند استفاده می‌شود. علاوه بر این، مبالغ باقیمانده از طریق پول خود Sky Mavis جبران خواهد شد. اگر وجوه دزدیده شده طی دو سال به طور کامل بازیابی نشود، سازمان مستقل غیرمتمرکز Axie در مورد مراحل بعدی خزانه داری رأی خواهد داد.

کد خبر 570559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.