۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
رشد ۰.۳۲ درصدی بیت کوین

بیت‌کوین که در آخرین اصلاح قیمتی خود، محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار را از دست داد، در روز جاری توانست ۰.۳۲ درصد رشد کند؛ ولی به دلیل وجود مقاومت قوی ۴۰ هزار دلاری از امکان عبور از این سطح بازماند.شاخص ترس و طمع نیز به محدوده ۲۴ واحد رسیده که به منزله ترس شدید در بازار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین در آخرین اصلاح قیمتی خود محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار را از دست داد، در روز جاری توانست ۰.۳۲ درصد رشد کند ولی به دلیل وجود مقاومت قوی ۴۰ هزار دلاری از امکان عبور از این سطح بازماند، شاخص ترس و طمع نیز به محدوده ۲۴ واحد رسیده است که به منزله ترس شدید در بازار است.

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۷۶۰ دلار

تغییرات: رشد ۰.۳۲ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۹۵۴ دلار

تغییرات: کاهش ۰۱۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۰۴ دلار و ۸۳ سنت

تغییرات: رشد ۰.۲۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۱۱ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۳۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۹۶ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲۰ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۱ دلار و ۶۷ سنت

تغییرات: رشد ۰.۷۵ درصدی

ترا (Tera): ۹۱ دلار و ۵۵ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۷۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۳ دلار و ۱۶ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۱۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۴ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۱۵ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۹۶ سنت

تغییرات: رشد ۳.۲۵ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: به علت از دست دادن مجدد سطح ۴۰ هزار دلار برآورد می‌شود که بیت کوین تا سطح ۳۷ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۶۶ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۵۷ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۵۴ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۹ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۸۵ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۷ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۹ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

اخبار بازار رمزارزها

سیلور: خبر فروش بیت کوین‌های مایکرو استراتژی صحت ندارد

در روزهای اخیر خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر اینکه مایکرو استراتژی مشغول فروش بیت کوین‌های خود است. مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت، با انتشار پیامی در توئیتر این خبرها را تکذیب کرد.

سیلور گفت هرگونه تغییر در اندوخته بیت کوین شرکت باید به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام شود و سوابق این‌گونه تغییرات «در دسترس عموم» قرار دارد. گفتنی است مایکرو استراتژی در حال حاضر ۱۲۹,۲۱۸ واحد بیت کوین در اختیار دارد.

نمایندگان دموکرات کنگره از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا خواستند تا عملیات استخراج ارزهای دیجیتال را بررسی کند

بیش از ۲۰ نماینده حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده از آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) این کشور خواستند که تأسیسات استخراج ارزهای دیجیتال در آمریکا را بررسی کند. این قانون‌گذاران در نامه‌ای به مایکل ریگان، مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا از این آژانس درخواست کردند تا اطمینان حاصل کند که تأسیسات استخراج ارزهای دیجیتال، مقررات اساسی زیست محیطی مانند قانون هوای پاک و قانون آب پاک را نقض نمی‌کنند. نمایندگان دموکرات امضاکننده این نامه، نگرانی‌های جدی دارند که عملیات استخراج ارزهای دیجیتال جوامع محلی در سراسر این کشور را آلوده کرده و مقادیر بیش از حدی از گازهای گلخانه‌ای را منتشر می‌کند.

سندیپ نیلوال: هند به یک نهاد تنظیم‌کننده واحد برای ارزهای دیجیتال نیاز دارد

سندیپ نیلوال، هم‌بنیان‌گذار پالیگان در گفت‌وگو با کوین‌دسک اظهار کرد: هند به یک تنظیم‌کننده واحد برای نظارت بر همه امور مربوط به ارزهای دیجیتال نیاز دارد. نیلوال که یکی از برجسته‌ترین کارآفرینان هندی الاصل صنعت ارزهای دیجیتال است، می‌گوید ایجاد یک مرجع مشترک که متشکل از نمایندگان بانک مرکزی هند، شورای مالیاتی کالاها و خدمات، هیئت بورس و اوراق بهادار هند و وزارت دارایی این کشور باشد؛ پروژه‌هایی مانند پروژه او را تشویق می‌کند تا در این کشور فعالیت کنند. نیلوال معتقد است که رهبری این کارگروه باید بر عهده وزارت دارایی هند باشد و هیچ‌یک از پرونده‌های مربوط به ارز دیجیتال نیز نباید به‌صورت محلی مورد رسیدگی قرار بگیرند.

نخستین تراکنش بدون اینترنت دوج کوین انجام شد

میچی لومین، توسعه‌دهنده دوج کوین اعلام کرد که یک تراکنش این میم کوین از طریق رادیو، با استفاده از پروتکلی به نام رادیو دوج (Radio Doge) و با کمک شبکه جهانی ماهواره‌ای استارلینک انجام شد. این توسعه‌دهنده در روز جمعه ۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت) با ارسال ۴.۲ دوج کوین نخستین تراکنش بدون اینترنت این میم کوین را ثبت کرد. طرفداران این ارز دیجیتال می‌گویند که رادیو دوج باعث می‌شود که دسترسی به دوج کوین برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، امکان‌پذیر شود.

گفتنی است که دوج کوین نخستین ارز دیجیتالی نیست که با استفاده از رادیو ارسال می‌شود و ابزارهایی چون تجهیزات رادیویی آماتور و آنتن‌های قابل‌حمل به افراد این اجازه را می‌دهد که تراکنش‌های بیت کوین را بدون دسترسی به اینترنت انجام دهند.

نفر از گردانندگان طرح پانزی فینیکو دستگیر شدند

وزارت کشور روسیه با کمک گارد ملی این کشور شش نفر از اعضا و مدیران طرح پانزی فینیکو را بازداشت کرده است. سخنگوی این وزارتخانه به خبرگزاری تاس گفته است که اعضای این طرح کلاه‌برداری در فاصله زمانی ژانویه ۲۰۱۸ تا جولای ۲۰۲۱ در تاتارستان و سایر مناطق روسیه مشغول فعالیت بوده‌اند. این طرح پانزی که به صورت رسمی ۶۵ میلیون دلار زیان به مشتریان وارد کرده، بزرگ‌ترین کلاه‌برداری چند دهه اخیر در روسیه محسوب می‌شود و چینالیسیس می‌گوید که این کلاه‌برداری از اواخر ۲۰۱۹ تا میانه ۲۰۲۱ بیش از ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین در سپرده‌های جداگانه دریافت کرده است. گفتنی است که بنیان‌گذار و چند تن از گردانندگان ارشد فینیکو پیشتر توسط نیروهای مجری قانون روسیه دستگیر شده‌اند.

یک محصول قابل معامله بورسی ریپل در بورس زترا آلمان عرضه می‌شود

ای‌تی‌سی گروپ (ETC Group) از عرضه یک محصول قابل معامله بورسی (ETP) مبتنی بر ریپل در بازار سهام دویچه بورس زترا (Deutsche Börse Xetra) آلمان خبر داده است. گفتنی است که این شرکت پیش‌تر محصول قابل‌معامله بورسی بیت کوین، اتریوم، سولانا، کاردانو، پولکادات، لایت‌کوین، اولنچ، کازمس، پالیگان و یونی سواپ را در بازار سهام زترا عرضه کرده بود.

بانک مرکزی مکزیک: توسعه پزو دیجیتال به سه سال زمان نیاز دارد

بانک ملی مکزیک (Banxico) اعلام کرده که انتظار دارد فرایند توسعه پزو دیجیتال، ارز دیجیتال ملی مکزیک برای تکمیل شدن به حدود سه سال زمان نیاز دارد. «ویکتوریا رودریگز سیخا» رئیس بانک مرکزی مکزیک، این موضوع را در جلسه مجلس سنا این کشور گزارش کرد و افزود که این ارز جدید باید سه ویژگی پول را برای ایجاد شمول مالی بیشتر برآورده کند. وی اظهار کرد که این ارز می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مبادله، یک واحد حساب و منبع ذخیره ارزش استفاده شود.

۱۰۰ نهنگ بزرگ ایپ کوین بیش از ۵۲ درصد عرضه در گردش این توکن را در اختیار دارند

داده‌ها نشان می‌دهد که ایپ کوین طی یک هفته اخیر ۵۵ درصد افزایش قیمت داشته و در ۲۴ ساعت گذشته نیز بهای هر توکن آن با بیش ۲۱ درصد افزایش به ۱۷.۸ دلار رسیده است. ایپ کوین درحال‌حاضر با ارزش بازاری ۵.۱ میلیارد دلاری در رتبه ۲۹ بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. داده‌های کوین‌کارپ نشان می‌دهد که درحال‌حاضر ۱۰ نهنگ بزرگ ایپ کوین درحال‌حاضر ۹.۱۶ درصد از ۲۸۴.۴ میلیون توکن در گردش را در اختیار دارند که معادل بیش از ۲۶ میلیون توکن می‌شود. اطلاعات ارائه‌شده نشان می‌دهد که ۵۰ نهنگ بزرگ ایپ کوین ۲۹.۱۶ درصد از کل عرضه در گردش که معادل بیش از ۸۳ میلیون توکن است را در اختیار دارد. علاوه بر این، ۱۰۰ کیف پول برتر ایپ کوین ۵۲.۳۶ درصد از کل عرضه در گردش را در اختیار دارند.

رویترز: صرافی بایننس اطلاعات مشتریان را به دولت روسیه داده است

برای اولین بار جزئیاتی درباره نحوه همکاری صرافی بایننس با آژانس اطلاعاتی بخش مالی دولت روسیه آشکار شده است. رویترز می‌گوید که این رابطه در آوریل سال گذشته و در ملاقات رئیس بخش روسیه و اروپای شرقی بایننس با مقامات روس‌فین‌مانیتورینگ (Rosfinmonitoring) آغاز شده است. در آن جلسه مقامات این نهاد اطلاعاتی از صرافی بایننس خواسته‌اند تا برای مبارزه با جرم و جنایت، داده‌های برخی از مشتریان خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد. منابع آگاه گفته‌اند که برجسته‌ترین نام در میان درخواست‌های این آژانس، الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت پوتین بوده است.

رویترز طبق اسناد جمع‌آوری‌شده گفته که بایننس با تأیید گلب کوستاروف، رئیس بخش اروپای شرقی و روسیه این صرافی اطلاعات خواسته‌شده را به دولت روسیه داده است. این خبرگزاری می‌گوید که گلب حاضر به اظهارنظر در این رابطه نشده، اما صرافی بایننس در پاسخ به رویترز گفته که مقامات روس هرگز برای کسب اطلاعات در مورد ناوالنی، با آن‌ها تماس نگرفته‌اند.

نقشه بازار

رشد ۰.۳۲ درصدی بیت کوین

کد خبر 570541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.