نگرانی شورای شهر لندن از کاهش بودجه مقابله با بی‌خانمانی

راهکار عجیب بارسلونا برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها، تمدید طرح کرایه دوچرخه برای کارکنان شورای شهر هال، تکمیل طرح ۱۹ میلیون پوندی شورای شهر برای بهره‌وری انرژی و موفقیت برنامه شورای شهر لیدز برای کربن‌زدایی ساختمان‌ها عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواری شهر لندن و منطقه‌های سراسر آن از تأثیرات ناشی از کاهش بودجه مقابله با بی‌خانمانی اظهار نگرانی کردند؛ چرا که افزایش هزینه‌های زندگی در پایتخت باعث می‌شود که این کاهش بودجه میزان اثر اقدامات انجام‌گرفته برای این مقابله را تضعیف کند.

شورای لندن اعلام کرد که با این کاهش، سهم بودجه تخصیص‌یافته به لندن در این زمینه از ۳۷ میلیون پوند به ۲۶.۷ میلیون پوند کاهش خواهد داشت و هرچند سخنرانی صدراعظم انگلستان در اوایل بهار، صندوق حمایت از خانوارها در شورای شهر را تقویت کرد تا با حمایت از آسیب‌پذیرترین ساکنان شهر به آن‌ها در تأمین هزینه‌های زندگی روزمره خود کمک کند، ارائه هیچ اقدام هدفمندی برای پیشگیری از معضل بی‌خانمانی را در بر نمی‌گرفت.

عضو شورای شهر ضمن اشاره به تحت فشار قرار داشتن اهالی لندن برای تأمین مخارج زندگی خود، کاهش بودجه وجوه اختیاری مسکن را آن هم در شرایطی که پایتخت شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه مقابله با بی‌خانمانی بود، عاملی بسیار نگران‌کننده دانست که آینده شهر را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ چراکه جلوگیری از تمام اشکال بی‌خانمانی به تمرکز و تقویت بودجه نیاز دارد. از سوی دیگر در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از اهالی لندن در اسکان‌های موقت زندگی می‌کنند و با شرایط موجود امکان افزایش این تعداد وجود نخواهد داشت.

بارسلونا؛ راهکار عجیب برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها

شورای شهر بارسلونا، به جای استفاده از یک سیستم پیشرفته و پرهزینه برای مبارزه با خطر فزاینده آتش‌سوزی‌های جنگلی که پارک‌های طبیعی جهان با آن مواجه است، یک چوپان ۳۶ ساله را به همراه کل ۱۳۵ گوسفند، ۷۰ بره و چهار سگ نگهبان وی به خدمت گرفته است تا از خدمات آن‌ها به‌عنوان سلاحی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های جنگلی در شهر خود استفاده کند که اغلب یکی از بزرگترین پارک‌های شهری جهان را تهدید می‌کند که در این شهر واقع شده است، چرا که گوسفندها از درختچه‌ها و گیاهانی تغذیه می‌کنند که اغلب در فصل خشک به گسترش آتش‌سوزی از یک محل به محل دیگر کمک می‌کند.

طبق این طرح آزمایشی که به نوعی یک «ایده باز رواجی یا پس روی (retro idea)» به‌نظر می‌رسد، گوسفندهای این چوپان جوان با خوردن بوته‌های «پارک ملی کولسرولا» از گسترش آتش‌سوزی در آن پیشگیری خواهند کرد. در صورت موفقیت این طرح، شورای شهر بارسلونا به استخدام چوپان‌ها و گله‌های بیشتری اقدام می‌کند تا در کنار تغذیه آن‌ها از گسترش آتش‌سوزی در پارک ملی کولسرولا پیشگیری کند.

هال؛ تمدید طرح کرایه دوچرخه برای کارکنان شورای شهر

در راستای تشویق بیشتر کارکنان شورای شهر به صرف‌نظر کردن از اتومبیل‌ها و روی‌آوردن به دوچرخه‌سواری، شورای شهر هال و سازمان دوچرخه‌سواری «هال‌فوردز» (Halfords) ۹ سال پیش به پیاده‌سازی طرحی اقدام کردند که بر اساس آن کارمندان باید برای حداقل ۵۰ درصد از کل رفت‌وآمدهای خود بین محل کار و خانه از دوچرخه استفاده کنند. هزینه این قرارداد در طول یک سال ۹۰ هزار پوند است که در آغاز دوره ۱۲ ماهه آن، شورای شهر کل هزینه تجهیزات دوچرخه‌سواری را پرداخت می‌کند و پس از آن تمام هزینه‌های مربوط به دوچرخه‌ها بر اساس یک توافق فداکاری از حقوق خود کارمند کسر می‌شود. از آن‌جا که پرداخت‌ها از کاهش حقوق ناخالص انجام می‌گیرد، این پول در واقع از مالیات بر درآمد و سهم بیمه ملی (NI) پرداخت می‌شود که با توجه به صرفه‌جویی شورا در کمک‌های NI نیز این هزینه‌ها برای مقامات خنثی خواهد بود. در پایان دوره کارمند می‌تواند دوچرخه را پس دهد یا آن را به‌صورت مشروط به پرداخت یک مبلغ اسمی نگه دارد.

منچستر؛ تکمیل طرح ۱۹ میلیون پوندی شورای شهر برای بهره‌وری انرژی

در راستای کاهش انتشار کربن ناشی از تغییرات آب‌وهوایی از ساختمان‌های متعلق به شورای شهر منچستر، سال گذشته مقامات شورا از پیاده‌سازی طرحی خبر داده بودند که با استفاده از راهکارهایی همچون نصب پنل‌های فتوولتائیک و استفاده از ترکیبی از منابع زمینی و پمپ‌های حرارتی با منابع هوایی، ۱۳ ساختمان سراسر شهر را به ترکیبی از راهکارهای بهره‌وری انرژی، تولید انرژی تجدیدپذیر و تغییر مصرف انرژی از گاز به برق مجهز خواهد کرد.

در حال حاضر و پس از گذشت یک سال از ارائه این طرح و تخصیص بودجه ۱۹.۱ میلیون پوندی شورای شهر منچستر به آن طی برنامه کربن‌زدایی بخش عمومی دولت، پیشرفت سریعی در پروژه‌های حاصل شده و طرح رو به تکمیل است.

طرح ۱۹ میلیون پوندی شورای شهر منچستر برای بهره‌وری انرژی در ساختمان‌های عمومی متعلق به شورای شهر، در مجموع باعث صرفه‌جویی حدود دو هزار تن گاز گلخانه‌ای از این ساختمان‌ها می‌شود که بر اساس برنامه فعلی شورای شهر برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، ۴۰ درصد از هدف شورا برای کاهش انتشار کربن تا سال ۲۰۲۵ را در بر خواهد گرفت.

لیدز؛ موفقیت برنامه شورای شهر برای کربن‌زدایی ساختمان‌ها

شورای شهر لیدز مدتی پیش برنامه بزرگ نصب زیرساخت‌های سبز به ارزش ۲۵.۳ میلیون پوند در ۴۰ ساختمان عمومی خود را با هدف کربن‌زدایی ساختمان‌های سراسر شهر به تصویب رساند و فوراً اقدامات لازم را برای دستیابی به این هدف به کار بست. در حال حاضر بیش از نیمی از این ساختمان‌ها به زیرساخت‌های سبز مجهز شده است و این امر نقطه عطفی چشمگیر در مسیر کربن‌صفر شدن شهر لیدز محسوب می‌شود.

در مجموع این برنامه بزرگ شورای شهر لیدز شامل نصب بیش از ۷۵۰۰ پنل فتوولئاتیک خورشیدی می‌شود و به‌این‌ترتیب ده‌ها ساختمان شورای شهر به‌طور کامل به برق محلی تجدیدپذیر مجهز خواهند شد که این امر به کاهش اتکای شورای شهر به انرژی گران‌قیمت و غیردوستدار محیط‌زیست وارداتی از شبکه‌های ملی کمک می‌کند. اضافه شدن ۶۱ پمپ حرارتی جدید و چهار اتصالات کم‌کربن نو به شبکه گرمایش منطقه‌ای لیدز نیز باعث می‌شود شورای شهر استفاده از دیگ‌های احتراق گاز را کاهش دهد و در نتیجه علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها کیفیت هوای شهر نیز بهبود یابد.

کد خبر 570523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.