راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری شهرداری خرم‌آباد

شهردار خرم‌آباد از راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری شهرداری خبر داد و گفت: با انجام این اقدام برای نخستین‌بار حقوق، دستمزد و فعالیت‌های مالی در شهرداری تجمیع شده است.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بعد از گذشت ۳۱ سال و با راه‌اندازی اداره خزانه‌داری، سیستم اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد به‌روزرسانی و شفاف‌سازی شد.

وی افزود: پس از ابلاغ ماده ۴۱ آئین‌نامه مالی شهرداری‌ها در سال ۱۳۶۹ به شهرداری‌های کشور، شهرداری خرم‌آباد با شش ماه کار گروهی و کارشناسی دقیق، این دستورالعمل را در قالب روش‌های تدوین تعرفه عوارض محلی، پیاده‌سازی ساختار، تدوین بودجه ۱۴۰۱ به روش خزانه‌داری آماده اجرا در سال جاری کرد.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به سنتی بودن سیستم اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد، آن را یکی از معضلات موجود و همیشگی در شهرداری مرکز استان دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای کار شورای ششم، این موضوع به صورت ویژه، تخصصی و شبانه‌روزی در دستور کار شهردار و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد قرار گرفت و شهرداری توانست بعد از ۳۱ سال سیستم اداری و مالی را به‌روز و شفاف کند.

فتوحی تصریح کرد: این طرح دارای شاخص‌ها و مزایایی بسیاری از جمله تجمیع کلیه حساب‌ها و منابع مالی شهرداری به منظور تصمیم‌گیری متمرکز براساس بودجه مصوب هر سال، تجمیع کلیه حقوق و مزایای کارکنان رسمی، شرکتی، خدماتی و پرداخت همزمان آن‌ها، نظارت دقیق و شفاف بر عملکرد مالی سازمان‌ها و مناطق و جلوگیری از هزینه‌های مازاد، نظارت و رصد میزان درآمدهای پیش‌بینی شده هر واحد اجرایی، تخصیص اعتبار به هر حوزه، متناسب با میزان تحقق درآمدها و برنامه‌ریزی صحیح در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و جلوگیری از موازی کاری است.

شفاف‌سازی و روزآمدی خدمات اداری و مالی از اهداف این طرح است

وی ادامه داد: واگذاری اجرای پروژه‌های عمرانی به حوزه‌های مختلف بر اساس توانمندی و شرح وظایف آن‌ها، شفافیت و انضباط مالی در تمام حوزه‌ها، ایجاد رقابت مثبت، اثربخش و تحرک بخشیدن به سازمان‌های منفعل و ضعیف شهرداری از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه با اجرای این طرح تجمیع حقوق و شناسایی کامل اموال شهرداری در قالب تمرکز اموال، انبارگردانی به صورت متمرکز و ثبت دارایی‌های شهرداری به صورت تجمیع و ساختار نیروی انسانی در شهرداری اصلاح می‌شود، تاکید کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر اینکه نظارت دقیقی بر همه دارایی‌های شهرداری انجام می‌شود، تجمیع کلیه منابع و وجوه شهرداری و هزینه‌کرد آنها نیز بر اساس بودجه تعیین شده در هر ردیف و سه فصل هزینه‌ای، انجام می‌شود.

فتوحی با انتقاد از سیستم مالی مرسوم در شهرداری، گفت: در سیستم مالی قبلی شهرداری، بودجه و ساختار مالی سازمان‌ها به صورت مجزا تعریف شده بود که این امر موجب شفافیت نبودن، موازی‌کاری‌های متعدد و هدررفت بخش عمده‌ای از منابع شهرداری مرکز استان می‌شد.

وی افزود: با حمایت شورای ششم و همت همه همکاران به ویژه همکاران حوزه اداری و مالی شهرداری، این طرح اجرا و با عبور از روش‌های سنتی و قدیمی توانستیم گام بلندی در راستای شفاف‌سازی و روزآمدی خدمات اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد برداریم.

کد خبر 570458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.