نتایج هفته پنجم گروه ‌A لیگ قهرمانان آسیا+جدول

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب و گروه A برگزار شد که نتایج جالبی به دست آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، و در گروه A دیشب و بامداد امروز _شنبه و یکشنبه سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه_ برگزار شد.

برتری سخت الریان

در گروه A و ابتدا از ساعت ۲۱:۴۵ دقیقه به وقت تهران، الریان قطر در ورزشگاه فهد شهر ریاض عربستان رودرروی استقلال تاجیکستان قرار گرفت. تا قبل از این مسابقه الریان هفت امتیازی بود و تاجیک‌ها هم بدون امتیاز در رده آخر، جا خوش کرده بودند.

در این مسابقه شاگردان نیکولاس کوردووا در الریان عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داند. آن‌ها به طور میانگین ۶۰ درصد توپ را در اختیار داشتند، اما با این حال در باز کردن دروازه حریف در نیمه اول، ناکام بودند تا این نیمه با تساوی صفر صفر به پایان برسد.

نیمه دوم هم باز این تیم الریان بود که مالک توپ و میدان بود، در این نیمه عطش قطری‌ها برای رسیدن به گل بسیار زیاد بود به حدی که آن‌ها ۱۷ شوت روانه دروازه حریف کردند، این درحالی بود که استقلال در کل بازی فقط چهار شوت زده بود.

درحالی که حملات الریان، یکی پس از دیگری خنثی می‌شد و می‌رفت که بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد، درست در دقیقه ۹۰ «یوهان بولی» با یک ضربه دقیق گلزنی کرد و سه امتیاز مهم را به حساب تیمش واریز کرد.

در جدول حالا الریان ۱۰ امتیازی شده و در رده دوم قرار گرفته است و شانس خوبی برای صعود دارد، این در حالی است که استقلال تاجیکستان با ناکامی در این بازی، همچنان بدون امتیاز باقی ماند.

فرار لحظه آخری الهلال از شکست

در دیگر دیدار این گروه که از ساعت ۰۰:۴۵ دقیقه بامداد دو تیم فوتبال الهلال عربستان و شارجه امارات در ورزشگاه فیصل بن فهد عربستان سعودی به مصاف هم رفتند. تا قبل از این مسابقه عربستانی‌ها ۱۲ امتیازی و صدرنشین بودند و نماینده امارات با چهار امتیاز در رده سوم جای گرفته بود.

بازی آغاز شد و درحالی‌که هیچ‌کس انتظار نداشت، این تیم شارجه بود که در دقیقه پنجم مسابقه توسط "عثمان کاما را" گل اول را به ثمر رساند و میزبان را به شوک فرو برد. جالب است که شارجه اصلاً از آوازه حریف خود ترسی نداشت. آن‌ها دقیقه ۴۵ و قبل از پایان نیمه اول با ضربه "مجید رشید" گل دوم را زدند و با برتری جالبی راهی رختکن شدند.

نیمه دوم آغاز شد و الهلال همانند نیمه اول هرچه زد به در بسته خورد، اما این تیم در دقیقه ۷۸ توسط "موتب الموفرج" یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و درست در ثانیه‌های پایانی بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که "سالم الدوساری" آن را تبدیل به گل کرد تا تیمش با یک کامبک فوق العاده، از شکست فرار کند، درحالی که ستاره‌های گران قیمت نماینده عربستان شب تلخی را سپری کردند و نزدیک بود اولین شکست خود را متحمل شوند. این درحالی است که بازی رفت با برتری دو بر یک الهلال به پایان رسیده بود.

درحال حاضر و در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی، الهلال با ۱۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت هشت صدرنشین و شارجه هم با پنج امتیاز و تفاضل گل منفی دو، در رده سوم است. با نتایج به دست آمده، الهلال به صورت مستقیم راهی مرحله حذفی شد و الریان هم دیگر تیم صعود کننده است. هرچند که این دو تیم رقابت سختی برای صدرنشینی دارند.
ضمن اینکه دو شارجه و استقلال تاجیکستان از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.

نتایج هفته پنجم گروه ‌A لیگ قهرمانان آسیا+جدول

کد خبر 570420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.