پیروزی شورای وست‌مینستر در دادگاهی علیه فروشندگان چاقو به کودکان

تیم استانداردهای تجاری شورای شهر «وست‌مینستر» با همکاری پلیس، طی پرونده‌های جداگانه در دادگاهی علیه دو خرده‌فروش برای فروش چاقو به کودکان زیر ۱۸سال پیروز شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تیم استانداردهای تجاری شورای شهر «وست‌مینستر» استانداردهای سلامت و ایمنی جامعه را بهبود می‌بخشد و با انجام بازرسی‌ها، ارسال راهنمایی‌های کتبی و به‌راه‌اندازی کمپین‌هایی با سایر سازمان‌های اجرایی، قوانین مختلف از جمله قانون مربوط به فروش محصولات دارای محدودیت سنی را در سراسر شهر پیاده‌سازی می‌کند. بنا بر اعلام این تیم، طبق بند ۱۴۱ الف قانون عدالت کیفری ۱۹۸۸، فروش چاقو و بعضی از اقلام تیغه‌دار یا نوک‌تیز معین‌شده به افراد زیر ۱۸ سال جرم محسوب می‌شود. لذا مقامات تیم با اجرای خریدهای آزمایشی با کمک داوطلبان جوان زیر سن قانونی به حصول اطمینان از رعایت کامل قوانین می‌پردازد. به‌این‌ترتیب در هجدهم آگوست از یک داوطلب ۱۳ ساله خواست برای شناسایی فروشندگانی که اقدام به فروش غیرقانونی می‌کردند، برای خرید چاقو به بعضی از مغازه‌های مشخص‌شده مراجعه کند.

این داوطلب قرار بود با ورود به یکی از فروشگاه‌های خیابان «چرچ» در وست‌مینستر اقدام به خرید چاقو کند. پس از مراجعه این نوجوان به فروشگاه، فروشنده‌ای بدون این‌که سن او را جویا شود یا درخواست کارت شناسایی کند به وی چاقو فروخت و این اقدام توسط پلیس مشاهده شد. این فروش در شرایطی انجام گرفت که تنها ۱۰ ماه پیش از آن مدیریت انحصاری فروشگاه توصیه‌هایی مبنی بر ممانعت از فروش چاقو به افراد زیر ۱۸ سال از سوی شورای شهر وست‌مینستر دریافت کرده بود.

در نهایت با شکایت شورای شهر وست‌مینستر به دادگاه شهر لندن و مداخله پلیس، فروشنده مذکور در دادگاه سی‌ام مارس به فروش چاقو به فردی زیر ۱۸ سال اعتراف کرد و محکوم شد. مدیر فروشگاه به پرداخت جریمه ۷۰۰ پوندی و هزینه اضافی ۴۰۰ پوندی محکوم و شخص فروشنده ملزم به پرداخت ۱۰۰ پوند جریمه و هزینه اضافی ۸۵ پوندی شد.

طی تلاشی دیگر در نوزدهم آگوست، تیم استانداردهای تجاری شورای شهر وست‌مینستر به ارسال یک نوجوان ۱۴ ساله برای خرید چاقو از فروشگاهی در جاده «پورچستر» اقدام کرد که پیش از این نیز در ششم آگوست سال گذشته برای فروش چاقوی تاشو به یک فرد زیر ۱۸ سال به دادگاه فراخوانده شده بود. در این تلاش نیز فروشنده چاقو را فروخت و با اعتراف نزد مقامات پلیس، برای مدیریت فروشگاه احضاریه ارسال شد که از حضور در دادگاه ممانعت کرد. با توجه به سابقه قبلی در اهمال فروشگاه برای جلوگیری از فروش چاقو به کودکان، این واحد تجاری به پرداخت جریمه ۱۰۰۰ پوندی و شخص فروشنده به پرداخت جریمه ۲۰۰ پوندی و دو هزینه اضافی ۳۴ و ۱۰۰ پوندی محکوم شد.

مدیر حفاظت عمومی و صدور مجوز شورای شهر وست‌مینستر ضمن اشاره به میزان اهمیت مشارکت پلیس و شورای شهر برای پیروزی در این دو پرونده قضائی در راستای اجرای قوانین منع فروش چاقو به افراد زیر ۱۸ سال، خریدهای آزمایشی که در طول سال توسط تیم استانداردهای تجاری انجام می‌شود را راهکاری عالی در راستای بهبود استانداردهای سلامت و ایمنی جامعه برای بازدیدکنندگان و ساکنان منطقه اعلام کرد.

کد خبر 570378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.