آسمان اصفهان میزبان امواج بارش‌زا از فردا تا میانه هفته است

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از گذر امواج بارش‌زا از اواخر فردا تا اواسط هفته بر روی استان خبر داد و گفت: از اواخر یکشنبه در غرب استان بارش پراکنده و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در اکثر مناطق وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبارهای بهاری و رعدوبرق انتظار می‌رود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً پایدار طی امروز و سپس گذر امواج بارش‌زا از اواخر فردا تا اواسط هفته بر روی استان است.

وی وضعیت جوی امروز در اکثر مناطق را به شکل آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و در شمال شرق احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی کرد و افزود: از اواخر یکشنبه در غرب استان بارش پراکنده و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در اکثر مناطق وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبارهای بهاری و رعدوبرق انتظار می‌رود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۰ و کمینه فردا صبح به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد همچنین خنک‌ترین نقطه استان بویین و میاندشت با دمای صفر و گرم‌ترین نقطه استان نیز خور و بیابانک با دمای ۳۴ درجه پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته بارشی در ایستگاه‌های هواشناسی استان ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: تنها در ایستگاه کاشان یک بارش زیر یک میلیمتر ثبت شد. برای استان اصفهان هشدار زرد هواشناسی صادر شده است، اما در صورتی که رگبار، رعدوبرق و بارش در روزهای آینده تقویت شود، ممکن است برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشدار نارنجی نیز صادر شود.

کد خبر 570315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.