فدراسیون فوتبال یک ریال از دستمزد چند ساله‌ام را نداده است/اصولی زیر قولش زد

علی صانعی می‌گوید فدراسیون فوتبال حتی یک ریال از دستمزد قراردادش را در چند سال اخیر پرداخت نکرده و فقط از وی برای کسب قهرمانی‌ها استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، مس سونگون با حمید بی‌غم قطع رابطه کرد و یک سرمربی جدید و با تجربه را روی نیمکت تیمش نشاند. علی صانعی یکی از مربیان با سابقه و پر افتخار فوتسال کشورمان به‌عنوان سرمربی مسی‌ها انتخاب شد؛ صانعی پیش از انتخاب مس برای فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در تیم‌ملی زیر ۲۳ سال و جوانان ایران فعالیت می‌کرد و موفق شد به یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در تورنمنت کافا برسد.

با او در خصوص دلایل جدایی‌اش از تیم‌ملی پایه‌های فوتسال و توافق با مس سونگون به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

چه‌شد که مس را به‌عنوان تیم جدیدتان انتخاب کردید؟
با مس سونگون به مذاکره نشستیم؛ شرایط فراهم و ایده‌هایمان به یکدیگر نزدیک بود در نهایت به توافق برای همکاری رسیدیم.

پیش از این در تیم‌های ملی پایه حضور داشتید از آن دوران کوتاه در ماه‌های گذشته بگویید.
سال ۱۳۹۹ مدتی از تیم‌ملی فاصله گرفتم؛ چرا که فدراسیون مطالبات‌مان را نمی‌داد. اواخر سال ۱۴۰۰ نیز قبل از آغاز تورنمنت کافا حتی تیم‌ملی وجود هم نداشت. فدراسیون از من درخواست کرد با تشکیل فوری و در عرض سه‌روز تیم جوانان مسئولیت تیم‌ملی را برای حضور در مسابقات کافا به‌عهده بگیرم.

با وجود طلبکار بودن از فدراسیون چرا مجدداً پیشنهادشان را پذیرفتید؟
من این کار پر از ریسک را به‌شرطی قبول کردم که مطالبات عقب‌مانده من و کادر فنی‌ام در دوره قبلی پرداخت شود. احسان اصولی به من قول داد قبل از آغاز مسابقات کافا طلب‌مان را پرداخت کند اما این اتفاق رخ نداد؛ ما به مسابقات کافا رفتیم و به قهرمانی در این تورنمنت رسیدیم و برگشتیم اما باز هم مطالبات پرداخت نشد، مجدداً اعلام کردند تا قبل از سال ۱۴۰۱ به تعهدشان عمل کنند.

فدراسیون فوتبال یک ریال از دستمزد چند ساله‌ام را نداده است/اصولی زیر قولش زد

مقرر شد چه زمانی مطالباتتان را پرداخت کنند؟
به ما گفتند در یک تورنمنت دیگر نیز شرکت کنیم، با جوانان به تورنمنت تایلند رفتیم و مقام نایب‌قهرمانی را کسب کردیم اما متأسفانه دوباره خبری نشد. یک‌سال من بیرون ماندم و با فدراسیون قرارداد نبستم؛ بازگشتم نیز مشروط به پرداخت مطالبات دو سال گذشته بود؛ قرارداد جدیدم تا بیست و نهم اسفندماه ۱۴۰۰ بود؛ سپس یک قرارداد دیگر برای سال جدید تنظیم کردیم. به فدراسیون بابت بدقولی‌اش اعتراض کردم و اعلام کردیم اگر قرار بر این است پولمان داده نشود به کارهای شخصی خودمان رسیدگی کنیم و دیگر به همکاری ادامه ندهیم.

پس از آن بدقولی‌ها بود که تصمیم گرفتید سکان هدایت تیم دیگری را برعهده بگیرید؟
در همین حین چند باشگاه لیگ‌برتری برای هدایت تیمشان به من پیشنهاد دادند و در نهایت با مس به توافق رسیدیم؛ با این حال من برای توافق با تیم‌ملی تا سال جدید صبر کردم و حتی به آقای اصولی زنگ زدم، پیگیر حق و حقوقمان شدم و همچنین اعلام کردم دوست دارم با تیم‌ملی کار کنم اما تنها درصورتی‌که تسویه‌حساب انجام شود.

فدراسیون هیچ‌کدام از مطالباتتان را به شما و کادر فنی‌تان نداد؟
با وجود این صحبت‌ها، تمامی مطالبات‌مان از زمان گذشته گرفته تا قرارداد جدیدی که به‌مدت دو ماه بسته بودیم پرداخت نشد؛ حدوداً ۱۵ درصد آن مبلغ پرداخت شد که هیچ تأثیری نداشت. ارزش پول‌مان در سال‌های گذشته یک‌پنجم شده و فکر نمی‌کنم دیگر به‌کارمان بیاید. ۲۰۰ میلیون در زمان سه‌سال گذشته با الان اصلاً قابل‌قیاس نیست، حداقل اگر پولمان را به سکه تبدیل کرده بودند دلمان خوش بود اما این شیوه قطره‌قطره پرداخت کردن درست نیست.

و در نهایت تصمیم به پایان دادن همکاری با تیم‌ملی گرفتید؟
فدراسیون پر از مشکل است، ما هم درگیر معضلات خودمان هستیم بنابراین دیگر ادامه همکاری امکان‌پذیر نبود و من دیگر با این شرایط نمی‌توانستم با فدراسیون کار کنم، اگر افراد داخل فدراسیون اهداف دیگری مدنظر دارند به من مربوط نیست.

برخورد فدراسیون فوتبال در مواجه با بدهی‌ها یکسان بود یا فقط شرایط برای شما اینگونه پیش رفت؟
در زمان آقای عزیزی‌خادم، وقتی سراجی به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال انتخاب شد یک پول هنگفتی وارد فوتسال شد و تا ریال آخر با اعضای تیم‌ملی بزرگسالان تسویه کردند اما یک‌ریال به تیم‌های پایه فوتسال ندادند و مقصر اصلی‌اش نیز مهرداد سراجی بود و یک اتفاق بی‌سابقه در ۱۰ سال گذشته رقم خورد.

فدراسیون فوتبال یک ریال از دستمزد چند ساله‌ام را نداده است/اصولی زیر قولش زد

به‌نظر خودتان فدراسیون از شما سوءاستفاده کرد؟

در ماجرای تورنمنت کافا نیز کارشان گیر بود، هیچ مربی‌ای ریسک تشکیل تیم در سه‌روز را نمی‌کند تا در یک تورنمنت با حضور تیم‌های خوب شرکت کند.

به مس سونگون برگردیم؛ در فصل جدید به‌دنبال پنجمین قهرمانی خواهید بود؟
چند تیم مدعی در فوتسال ایران برای قهرمانی شانس دارند؛ گیتی‌پسند، مس سونگون، سن‌ایچ و کراپ شاخص‌ترین تیم‌های برای کسب مقام قهرمانی هستند. ما تلاشمان را خواهیم کرد به اهدافی که باشگاه تعیین کرده برسیم. از حمید بی‌غم تشکر می‌کنم که زحمات زیادی برای مس سونگون کشیدند؛ تلاشمان بر این است نتایج خوبی به‌همراه مس به‌دست آوریم.

تفکرتان برای جذب بازیکنان جدید چیست؟
با توجه به شرایط فعلی جذب بازیکن خارجی و هزینه‌های پرداختی به آنان دشوار است؛ سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از بازیکنان داخلی استفاده برای فصل جدید استفاده کنیم. سیاست باشگاه نیز مبنی بر استفاده از بازیکنان بومی است، دنبال این هستیم به‌مرور زمان از تیم‌های پایه مس بازیکنان آینده‌دار را به تیم اصلی بیاوریم و یک تیم بومی در سال‌های آینده تشکیل دهیم.

گفت‌وگو از: علی کریمی_خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 570282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.