الغرافه صفر- فولاد یک/ برد جنجالی در بازی ۱۰۰ دقیقه ای

تیم فوتبال فولاد ایران با پیروزی مقابل الغرافه قطر در آستانه صعود از گروه C لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم گروه C لیگ قهرمانان آسیا، بامداد امروز _سوم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۰۰:۴۵ تیم‌های الغرافه قطر و فولاد ایران در ورزشگاه ملک عبدالله به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار نهایت با پیروزی یک بر صفر فولاد به پایان رسید.

هفته پنجم گروه C لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های الغرافه قطر و فولاد ایران

ورزشگاه: ملک عبدالله (بریده، عربستان)

تماشاگر: حدود صد نفر

گل‌: لوسیانو پریرا (دقیقه ۱۵) برای فولاد

اخطار: احمد علاءالدین (دقیقه ۱۰)، گابریل پیرس (دقیقه ۲۳)، تمیم المهیزع (دقیقه ۳۳)، مصطفی عصام (دقیقه ۹۲)، همام احمد (دقیقه ۹۳) از الغرافه؛ محمدرضا عباسی (دقیقه ۲۶)، آرش رضاوند (دقیقه ۳۰)، علیرضا کوشکی (دقیقه ۶۷)، مجتبی نجاریان (دقیقه ۹۴)، سینا مریدی (دقیقه ۱۰۰) از فولاد

اخراج: مهدی المختار (دقیقه ۹۸) از الغرافه

الغرافه: یوسف حسن (دروازه بانتمیم المهیزع (۸۶- مصطفی عصام)، مهدی المختار، عمرو سوراگ، گابریل پیرس، احمد علاءالدین (۴۳- احمد الجانحیآنداری سیاهپوترا (۷۷- معید حسن)، همام احمد، سعید عزت الهی (۷۷- ناصر الاحرق)، مهدی طاهرات و سوفیان حنانی

سرمربی: آندره استراماچونی

فولاد: شهاب گردان، عارف آقاسی، موسی کولیبالی (۷۹- مجتبی نجاریان)، مهدی شیری، سینا شاه‌عباسی، آرش رضاوند (۶۳- سینا مریدی)، محمد آبشک، ساسان انصاری، محمدرضا عباسی (۶۴- علیرضا کوشکی)، آیاندا پاتوسی (۶۶- محمدرضا خلعتبری) و لوسیانو پریرا

سرمربی: جواد نکونام

داور: ریوجی ساتو (ژاپن)

شرح بازی:

فولاد که با دو برد مقابل رقیب ترکمنستانی گروه خود به صدر جدول گروه C رسیده بود امشب در حالی مقابل الغرافه قرار می‌گرفت که برد شباب الاهلی امارات قبل از این دیدار باعث شده بود این تیم اماراتی جای فولاد را در صدر جدول بگیرد، بدین ترتیب فولاد برای بازگشت به صدر ناچار به پیروزی مقابل الغرافه بود. شاگردان نکونام مطابق انتظار بازی را هجومی آغاز کرد و در همان یک ربع ابتدایی بازی روی حرکت تیمی خوب توسط شیمبا دروازه حریف قطری را باز کردند. فولاد که بسیار بهتر از رقیب در اداره بازی و ایجاد موقعیت عمل می‌کرد در نیمه نخست تیم برتر میدان بود و در سوی مقابل الغرافه نامنظم و سردرگم بود و تنها روی یک شوت از پشت محوطه جریمه توانست در اواخر نیمه نخست دروازه فولاد را تهدید کند.

با شروع نیمه دوم فولاد بر خلاف نیمه نخست رو به بازی دفاعی برای بستن فضاها و حفظ نتیجه آورد. همین موضوع باعث شد الغرافه در نیمه دوم موقعیت‌های گلزنی خوبی ایجاد کند که اگر بدشانسی و درخشش درخشش دروازه بان و مدافعان فولاد نبود، الغرافه به گل تساوی می‌رسید اما هرطور که بود فولاد در دیداری که با احتساب وقت اضافی نیمه دوم ۱۰۱ دقیقه به طول انجامید با چنگ و دندان به سه امتیاز با ارزش این بازی رسید تا به صدر جدول گروه بازگردد. حالا فولاد حتی در صورت شکست در بازی پایانی مقابل شباب الاهلی و دوم شدن در گروه، شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم دوم با ۱۱ امتیاز خواهد داشت.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۱۵- فولاد) - پاس چشم نواز پاتوسی از روی خط محوطه جریمه، لوسیانو پریرا را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او بی درنگ با ضربه‌ای دقیق دروازه الغرافه را قبل از گذشت یک ربع از آغاز بازی باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- با اشتباه مدافع الغرافه توپ به پاتوسی رسید اما ضربه فنی زیبای او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷- توپ در محوطه جریمه به ساسان انصاری رسید که در ادامه توسط مدافع الغرافه سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۴۵- در یک حمله سریع از سوی بازیکنان الغرافه، موقعیت شوت زنی برای گابریل پیرس از پشت محوطه جریمه فراهم شد اما ضربه محکم و خطرناک او را شهاب گردان در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۵۳- توپ ارسالی از سمت در مرکز محوطه جریمه فولاد روی سر الجانحی نشست اما ضربه او از چند قدمی دروازه درست به جایی زده شد که گردان حضور داشت و موفق به دفع این توپ خطرناک شد.

دقیقه ۷۶- کرنر ارسالی زمینی و رو به بیرون عزت اللهی در نزدیکی نقطه پنالتی روی پای سوفیان حنانی نشست اما ضربه فوق العاده خطرناک او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶- در یک ضد حمله پاس در عمق خلعتبری، کوشکی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه پای چپ کم دقت او با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷- در موقعیتی فوق العاده خطرناک، نفوذ سوفیان به درون محوطه جریمه فولاد با پاس رو به بیرون او همراه شد اما ضربه عمرو سوراگ از جلوی دروازه خالی را سینا شاه عباسی با تکلی فوق العاده از روی خط بیرون کشید تا برتری برای فولاد حفظ شود.

دقیقه ۸۹- شوت خطرناک سوفیان از درون محوطه جریمه فولاد با واکنش گردان دفع شد.

اتفاق ویژه:

بازی تاخیری شاگردان نکونام در نیمه دوم و اتلاف وقت زیرکانه بازیکنان این تیم به سبک تیم‌های عربی حسابی اعصاب بازیکنان الغرافه را بر هم ریخته بود و این موضوع باعث چندین درگیری در دقایق انتهایی بازی و حتی درگیری فیزیکی بازیکنان دو تیم شد. درگیری‌هایی که با چند اخطار و یک اخراج همراه بود.

بهترین بازیکن:

در فولاد لوسیانو پریرا و در الغرافه سوفیان بهترین بازیکنان میدان بودند.

کد خبر 570272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.