معرفی "شیخ مرتضی ریزی" آوازه جهانی به ایران می‌بخشید

شهردار زرین شهر گفت: آیت الله شیخ مرتضی ریزی نه تنها در زمان خود به عنوان سرمایه‌ای معنوی شناخته می‌شدند بلکه امروز نیز فضیلت‌ها و مکارم اخلاقی این عالم وارسته همچون شمعی فروزان مسیر حرکت رهروان علم و دانش را روشن می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی احمدی، امروز _جمعه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در آئین بزرگداشت "شیخ مرتضی ریزی" در تخت فولاد اصفهان این عالم ربانی را یکی از بزرگ‌ترین علمای بزرگ ایران اسلامی در قرن ۱۳ قمری دانست و اظهار کرد: آیت الله شیخ مرتضی ریزی از جمله شخصیت‌های بنام ایران اسلامی به شمار می‌آید که نه تنها در زهد و تقوا بلکه در شکل‌گیری تمدن اسلامی و مبارزه با استعمار شهره عام و خاص بود.

وی افزود: عالم وارسته شیخ مرتضی ریزی از جمله علما و چهره‌های ماندگار خطه طلایی ایران به شمار می‌آید که در راه تعالی اسلام و جایگاه مسلمانان گام‌های بسیار بزرگی را برداشته و در این مسیر آثاری چون رسالاتی در احکام و کتاب القسطاس المستقیم که تعلیقه‌ای مفصل بر قوانین الاصول است را به نگارش درآورد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات آیت الله شیخ مرتضی ریزی احیای رسم شب‌های جمعه در تخت فولاد و قرائت دعای کمیل در این مکان بود که همچنان پس از گذشت بیش از یکصد سال تا امروز ادامه دارد.

اسماعیلی احمدی ادامه داد: آیت الله شیخ مرتضی ریزی نه تنها در زمان خود به عنوان سرمایه‌ای معنوی شناخته می‌شدند بلکه امروز نیز فضیلت‌ها و مکارم اخلاقی این عالم وارسته همچون شمعی فروزان مسیر حرکت رهروان علم و دانش را روشن می‌کند از این رو پرداختن به معرفی علما و چهره‌های ماندگاری لازم و ضروری به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به اهمیت استفاده مطلوب از سرمایه‌های اجتماعی در تحرک بخشی به جامعه، اضافه کرد: آنچه امروز در برنامه‌های استراتژیک شهرداری زرین شهر می‌تواند بر شکوه خطه طلایی ایران افزوده و معرفی آن را فراتر از آثار و بناهای تاریخی جلوه ببخشد، توسعه گردشگری شهری بر محور فرهنگ، هنر و تمدن و همچنین علم محوری و خردگرایی است، تا شهروندان و گردشگران با تار و پود به هم پیوسته فرهنگ و تاریخ این شهر به درستی آشنا شد.

شهردار زرین شهر مطرح کرد: پرداختن به معرفی علما و چهره‌های ماندگاری چون آیت الله شیخ مرتضی ریزی می‌تواند آوازه ملی و جهانی به خطه طلایی ایران بخشیده و مدیریت شهری را در رسیدن به اهدافی چون ایجاد تصویر ذهنی برای مخاطبان یاری کند.

کد خبر 570216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.