نجات زمین با افزایش مشارکت همگان میسر می‌شود

شهردار زرین‌شهر گفت: اختصاص یک روز در سال به کره زمین فرصتی برای آگاه‌سازی، فرهنگ‌سازی، جلب مشارکت شهروندان، برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران تمامی کشورها به شمار می‌آید تا از زمین را به عنوان تنها زیستگاه انسان که در معرض خطرهای گوناگونی قرار دارد حفاظت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی با انتشار پیامی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

خداوند متعال، زمین را به‌عنوان میراثی مشترک در اختیار انسان قرار داد تا با استقرار بر روی آن، بتوانند از مواهب طبیعی و سرشار آن بهره‌مند شوند با این حال، رشد فزاینده شهرنشینی در دنیا و به تبع آن بروز انقلاب صنعتی، جنبش مدرنیته و بالا رفتن تراکم جمعیتی و ناآگاهی و غفلت به عنوان بزرگ‌ترین مانع بر سر راه بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی موجود در این کره خاکی سبب شد برخی از انسان‌ها با ناسپاسی و رها کردن زباله‌های تولیدی، این موهبت و امانت الهی را آلوده کرده و موجب بروز چالش‌های بسیاری در زندگی شهروندان از جمله مسائل مربوط به محیط زیست شوند. و این در حالیست که پاسداشت زمین و حفاظت از محیط زیست از شاخص‌های اصلی انسان‌ها و جوامع توسعه‌یافته در مسیر دستیابی به توسعه پایدار است.

از این رو از سال ۱۹۷۰ تاکنون هر ساله با هدف ارتقای آگاهی و آموزش در مورد مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداشت زمین در روز ۲۲ آوریل در سراسر جهان برگزار می‌شود هرچند با اختصاص یک روز در سال به کره زمین نمی‌توان آن را پاکیزه و عاری از هرگونه آلودگی نگه داشت، اما "روز زمین" فرصتی برای آگاه‌سازی، فرهنگ‌سازی، جلب مشارکت شهروندان، برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران تمامی کشورها به شمار می‌آید تا از زمین را به عنوان تنها زیستگاه انسان که در معرض خطرهای گوناگونی قرار دارد حفاظت کنند.

پاک بودن زمین، نیازمند مشارکت همه جانبه و تقویت احساس مسئولیت فردی و اجتماعی در امور روزمره، و وظیفه تک تک ما ساکنین این کره خاکی است تا تلاش کنیم روند تخریب این سیاره را معکوس کرده و به ادامه حیات دوباره آن با افزایش مشارکت همگان بیفزاییم.

شعار روز جهانی زمین در سال ۲۰۲۲ " سرمایه‌گذاری در زمین با کاهش پلاستیک" انتخاب شده است تا بار دیگر به همه شهروندان شهرهای جهان یادآوری شود سیاره زمین تنها پناهگاه موجودات بوده و بشر به هیچ بهانه‌ای حق تخریب آن را نداشته و حفاظت، احیا و سلامت آن ضامن بهبود معیشت، سلامت، رفاه و شادابی انسان‌ها است.

امیدوارم همه مسئولان و شهروندان عزیز خطه طلایی ایران با عزمی راسخ، همتی جهادی از هیچ کوششی جهت پاسداشت و حفاظت از زمین به عنوان تنها مامن انسان دریغ نکرده تا همگام با دیگر شهروندان شهرهای ایران و جهان شاید این دهکده جهانی به جای بهتری برای زیست شهری تبدیل شود.

کد خبر 570209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.