پاکسازی ساحل کارون از زباله‌های خشک

شهرداری اهواز به مناسبت روز زمین پاک در مراسمی نمادین اقدام به جمع‌آوری زباله‌های خشک در پاک ۴۲ هکتاری ساحل کارون کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا مراسم نمادین روزهای پاک امروز_ جمعه دوم اردیبهشت‌ماه_ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، مدیران شهرداری، فعالان محیط زیستی و شهروندان اهوازی برگزار شد، در این مراسم با حضور در پارک چهل هکتاری واقع در ساحلی کارون، حاشیه ساحل را از زباله‌های خشک پاکسازی شد.

محمود ثابت‌قدم، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در این مراسم اظهار کرد: هر ساله روز جهانی زمین پاک این نکته را به ما یادآوری می‌کند که زمین تنها سیاره قابل سکونت است و اگر از آن نگهداری نکنیم ممکن است عواقب سختی در انتظار آیندگان باشد، زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است؛ بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

وی افزود: پاکیزگی و آلودگی همانند دو روی یک سکه‌اند، اگر هر شهروند یک زباله از روی زمین بلند کند خواهیم دید که چگونه زمین پاک خواهند ماند و یا برعکس اگر با بی مهری یک زباله را روی زمین رها کنید می‌بینید که چگونه و به چه راحتی زمین مملو از زباله می‌شود، این امر اهمیت نقش شهروندی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: امیدواریم که شهروندان در اهواز برای پاکیزگی آن و حفظ محیط زیست برای آیندگان اهمیت قائل شوند و در این زمینه کوشا باشند، شهرداری باید هم در حوزه پاکیزگی شهر پیشرو باشد و هم با فرهنگ سازی و آموزش شهروندی روزهای بهتری را برای شهر خود رقم بزنیم.

عادل شیشه‌گری، عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به برگزاری روز زمین پاک در کشورهای مختلف، تصریح کرد: روز ۲۲ آوریل به دلیل اینکه کارها و اقداماتی در جهت بهتر شدن شرایط زیست محیطی انجام شود به عنوان روز جهانی زمین پاک نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: در اهواز نیز به صورت نمادین در روز زمین پاک اقدامی برای پاکسازی ساحل کارون از زباله آغاز شده است، امیدواریم با تداوم و استمرار آن یکی از دغدغه‌های شهروندان و مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: زمین، آب و هوا امانت‌هایی در دستان ما هستند که باید قدر آنها را بدانیم، اقدامات و برنامه‌ریزی های خود را به گونه‌ای انجام دهیم که زمینی با حداقل مشکلات زیست محیطی تحویل نسل‌های بعدی بدهیم.

شیشه‌گری گفت: حفظ و نگهداری از زمین در سه حوزه سیاست‌های کلان کشور برای کاهش مسائل زیست محیطی طرح‌ها و برنامه‌ها، خوزه دیگر آن به امور جاری شهرداری‌ها مانند، فرهنگ سازی، آموزش شهروندی و اجرای طرح‌های تفکیک از مبدا مرتبط می‌شود، سومین حوزه آن به شهروندان بر می‌گردد که دغدغه پاکیزگی زمین را داشته باشند، ترکیب این موارد مطمئناً اثرگذار خواهد بود و آینده‌ای بهتر برای شهر و کشور خواهیم داشت.

علی اصغر اسدالهی، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری مراسم روز زمین پاک به منظور فرهنگ‌سازی، تقویت حس تعلق شهروندان به شهر خود و مشارکت شهروندان در پاکیزگی نگهداری از از زمین برای نسل‌های بعدی جز ضروریات مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: در ابتدای نباید زباله‌ها را روی زمین رها کنیم، اما اگر زباله رها شده‌ای دیده شد مهم‌تر از برداشتن آن جلوگیری از رهاسازی دوباره آن در سطح زمین برای پاکیزگی و تمیز بودن شهر است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تاکید کرد: این هدف که زباله‌ای در سطح شهر رها نشود که بخواهیم آن را جمع‌آوری کنیم، هدف والایی است که در روز زمین پاک به آن بپردازیم.

اسدالهی گفت: شهرداری اهواز طرح ویژه ای در بودجه ۱۴۰۱ با عنوان باز زنده سازی کارون لحاظ کرده است، با اجرای این طرح حاشیه کارون برای شهروندان زیبا و جاذبه‌ای برای گردشگران باشد، کارون رگ حیاتی شهر اهواز است لذا توجه ویژه و باز زنده سازی آن مورد تاکید مدیریت شهری است.

وی افزود: طرح‌های مختلفی اعم از اسکله، عمرانی، زیباسازی، فضای سبز، امنیت و بهبود فضای سبز در باز زنده سازی کارون اجرا خواهد شد تا شهروندان بتواند از حاشیه کارون استفاده‌های متفاوتی در اوقات فراغت خود داشته باشند.

کد خبر 570153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.