۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
سپاه پاسداران، ۴۳ سال خدمت

چهل و سه سال پیش درچنین روزی، برابر دوم اردیبهشت ١٣٥٨ خورشیدی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تشکیل و پایه ریزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه و برخاسته از نهضت اسلامی ضد استعمار و استکبار از اولین اقدامات مبارک و دستاوردهای بسیار ارزشمند نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.

بدون شک تشکیل این نهاد مردمی و انقلابی و برآمده از نظام اسلامی به عنوان نماد و جلوه اقتدار ملت شریف ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی در تمامی برهه‌ها موجب استقرار و ارتقای امنیت و ثبات در کشور و منطقه و مقابله با تهدیدات و جنگ افروزی‌های متخاصمان ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای نظام بوده است.

سپاه پاسداران نقش بزرگی در دکترین دفاعی مبتنی برقدرت بازدارندگی و پاسخ دهی سخت به متجاوزان برعهده دارد. این نهاد نقش راهبردی و تعیین‌کننده خود را درعرصه مقابله با تهدیدات امنیتی ونظامی در فراسوی جغرافیای ایران اسلامی نیز به خوبی اثبات کرده است.

سپاه پاسداران درصیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، توانسته است توطئه‌ها و نقشه‌های شیطانی نظام سلطه و صهیونیسم از جمله فتنه داعش و تروریسم تکفیری، خنثی و تهدیدات و خطرات را از ایران اسلامی و منطقه دور سازد.

حضور ارزشمند سپاه در عرصه‌های خطیر خدمت زسانی و پشتیبانی از مردم در مواقع بحرانی کشور از جلوه‌های ایثار و روحیه جهادی پاسداران سرافراز است که همواره یاوری قدرتمند برای مردم بوده‌اند.

این نهاد انقلابی با نقش آفرینی‌های تحسین‌برانگیز خود وبا ارائه خدمات ارزنده و کارآمدی خویش، همواره دستاوردهایی گران سنگ برای ملت داشته است که حضور در دوران هشت ساله دفاع مقدس و عرصه‌های سازندگی و نقش آفرینی در مناطق محروم برای دستیابی به آبادانی و پیشرفت از مهمترین نمونه‌های اقدامات سپاه در کنار اقدامات نظامی و امنیتی است.
سپاه پاسداران بازوی توانمند اقتدار و امنیت نظام و سرمایه‌ای پایان ناپذیر و همیشگی برای ملت شریف ایران است.

منصوری: سپاه پاسداران از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است

جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفاظت و ادامه راه انقلاب و دستاوردهای آن تعدادی از نیروهای شرکت کننده به عنوان حافظان انقلاب مجموعه‌ای را تشکیل دادند.

وی با بیان این‌که سپاه پاسداران در طول عمر خود خدمات و آثار و برکات بسیاری داشته است، ادامه داد: امام خمینی (ره) در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بودند، "اگر سپاه نبود، کشور نبود" که این فرمایش امام عنایت خداوند نسبت به سپاه پاسداران را نمایان می‌سازد.

اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: از ابتدایی که سپاه تشکیل شد و اعلام موجودیت کرد روز به روز دشمن انواع اهانت‌ها و تحلیل‌ها را به سطح سپاه روا داشت از این‌رو می‌توان گفت نقش مثبت و تأثیرگذار سپاه در حفظ و حراست از انقلاب موفق بوده است.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که همه جای کشور و اطراف آن در منطقه نقش مثبت، سازنده و تأثیرگذار سپاه قابل مشاهده است.

منصوری گفت: سپاه تنها بحث امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی را برعهده ندارد بلکه در مباحث سازندگی، امور فرهنگی و اجتماعی نقش تأثیرگذاری ایفا کرده است، همچنین سپاه توانسته خدمات قابل توجهی را به مردم، کشور و انقلاب ارائه کند همچنین در روستاها و شهرستان‌ها نیز خدمات سپاه ملموس بوده و نقش سپاه قبل، حین و بعد از جنگ قابل مشاهده است.

وی با بیان این‌که موفقیت و نقش تأثیرگذار سپاه پاسداران با درایت نیروهای انقلابی شکل گرفت، یادآور شد: سپاه پاسداران از همه نیروهای نظامی دنیا متفاوت است، یعنی یک نیروی صرفاً مسلح امنیت دفاعی نیست و در تمام ابعاد مختلف زندگی مردم در کنار آن‌ها بوده است و تشکیلات بی‌نظیری را در دنیا شامل می‌شود.

اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در اساسنامه سپاه ذکر شده است که این نهاد نظامی برای حفاظت و حراست از موجودیت و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، نظامی و سیاسی فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های سپاه در بخش‌های خدماتی فراوان است که با عنایت الهی و خون شهدایی همچون سردار سلیمانی و شهدای گمنام صورت گرفته است. سپاه پاسداران در رسیدن به اهداف خود از جمله سازندگی زیرساخت‌های کشور تا حدود زیادی موفق بوده است.

کد خبر 570151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.