آمار خوب پاختاکور در تقابل با تیم‌های ایرانی

تیم فوتبال پاختاکور در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که در مجموع آمار خوبی مقابل تیم‌های ایرانی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۲۴ بار به مصاف تیم‌های ایرانی رفته است که حاصل آن ۱۴ پیروزی و شش شکست برای پاختاکور بوده است و چهار دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

یکی از حساس‌ترین دیدارهای پاختاکور مقابل نماینده‌های ایران در ادوار اخیر لیگ قهرمانان آسیا، دیدار مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۲۰ است که این تیم مقابل پرسپولیس قرار گرفت. پاختاکور که در آن فصل استقلال را در مرحله یک هشتم نهایی پشت سر گذاشته بود، نتوانست مقابل پرسپولیس هم پیروز شود و در دیداری که خیلی زود ۱۰ نفره شد، در نهایت با حساب دو بر صفر شکست خورد. از آن دیدار به بعد پاختاکور سه بار دیگر مقابل تیم‌های ایرانی (تراکتور و سپاهان) به میدان رفته است که هیچیک با برتری پاختاکور به پایان نرسید تا پاختاکور در چهار تقابل اخیر خود مقابل نماینده‌های ایران رنگ پیروزی را ندیده باشد.

پاختاکور همچنین تاکنون سه بار مقابل سپاهان قرار گرفته است که دو بازی با برتری سپاهان و یک بازی با پیروزی پاختاکور به پایان رسیده است. به غیر تک بازی این دوره دو تیم مقابل یکدیگر، دو تقابل دیگر مربوط به مرحله گروهی فصل ۲۰۱۰ است، فصلی که اولین سال حضور امیر قلعه نویی در سپاهان با آن تیم کهکشانی به شمار می‌رفت و حاصل دو دیدار با پاختاکور یک پیروزی و یک شکست بود. در آن فصل سپاهان با شکست هفته آخر مقابل العین از صعود از مرحله گروهی باز ماند.

گفتنی است تاکنون سپاهان نیز ۱۲ بار مقابل تیم‌های ازبکستانی قرار گرفته است که پنج پیروزی، پنج شکست و دو تساوی حاصل کار نماینده ایران در این رویارویی‌ها بوده است.

کد خبر 570126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.