مجازات سنگین در انتظار بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس!

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان خبرهای جالبی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی ایران جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* بر اساس اعلام سایت تیم کروزیرو برزیل، رونالدو مهاجم سابق تیم ملی برزیل و قهرمان دو دوره جام جهانی به طور رسمی مالک این باشگاه شد. پیش از این، بازیکن سابق اینتر میلان و رئال مادرید ۹۰ درصد از سهام کروزیرو را به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال برزیل (حدود ۷۰ میلیون دلار) خریداری کرده بود.

* باشگاه برنلی از برکناری شأن دایش خبر داد و به این ترتیب دوران مربیگری ۱۰ ساله او در این تیم به اتمام رسید. به طور دقیق شأن دایچ سرمربی برنلی پس از ۹ سال و ۱۶۶ روز از هدایت این تیم کنار گذاشته شد. با اخراج او هم اکنون یورگن کلوپ سرمربی لیورپول با ۶ سال و ۱۸۹ روز رکورددار طولانی‌ترین دوره مربیگری یک تیم در بین سرمربیان حال حاضر در لیگ برتر انگلیس می‌باشد.

* تیم فوتسال بانوان پیکان با پیروزی برابر نصر فردیس البرز موفق شد برای اولین قهرمان لیگ برتر شود. مارال ترکمان فوتسالیست تیم بانوان نصر فردیس البرز موفق شد، عنوان خانم گلی لیگ برتر را از آن خود کند. او در مسابقات این فصل لیگ برتر توانست ۱۹ گل به ثمر برساند و در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.

* هادی حبیبی رئیس انجمن کشتی دانشجویان گفت: قرار بود کشتی از رقابت‌های المپیاد دانشجویی حذف شود که با پیگیری‌های همه جانبه این اقدام منتفی شد.

* احسان حدادی پرتابگر دیسک کشورمان درباره وضعیتش گفت: طبق برنامه تصمیم دارم، ابتدا در مسابقات آغاز فصل پرتاب کنم تا میزان آمادگی بدنی خودم را بسنجم و بعد از آن برای برگزاری اردوی ۱۵ روزه و همچنین شرکت در ۲ مسابقه بین‌المللی در اواخر اردیبهشت به کشور آمریکا خواهم رفت. همچنین پیش از شروع بازی‌های آسیایی هم به احتمال زیاد در اواخر فصل تابستان برای برگزاری اردویی به یکی از کشورهای اروپایی خواهم رفت تا هم در آنجا مسابقه دهم و هم تمریناتم را دنبال کنم.

* در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی انگلیس، تیم‌های فوتبال لیورپول و منچسترسیتی به مصاف هم رفتند. در پایان این بازی لیورپول موفق شد با نتیجه سه بر یک سیتیزن‌ها را شکست دهد. با این نتیجه لیورپول به فینال جام حذفی انگلیس رسید.

* احمد اسماعیل پور لژیونر فوتسال کشورمان است. او موفق شد در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا عنوان سومین بازیکن برتر این جام را کسب کند. این بازیکن با انتشار پستی در صفحه شخصی خود به صورت رسمی از تیم ملی فوتسال خداحافظی کرد.

* با اعلام آرش جابری سرپرست سازمان لیگ فوتسال، فصل جدید لیگ برتر در دهه دوم تیر ماه آغاز می‌شود. رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر فوتسال با قهرمانی تیم گیتی پسند اصفهان و نایب قهرمانی مس سونگون به پایان رسید. شاگردان محمد کشاورز در تیم گیتی پسند امسال به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا خواهند بود.

* سایت wiwsport در خبری اعلام کرد که ۲ تیم ملی اروگوئه و ایران در راه آمادگی برای حضور در جام جهانی قطر، شدیداً به دنبال برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی سنگال هستند.

* مسلم اولاقباد بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان بعد از توافق با باشگاه پالمای اسپانیا قرار است نهم تیر به صورت رسمی در این تیم بازی کند.

* بر اساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی، عربستان کاندیدای میزبانی رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا بود که با انصراف این کشور در نهایت شهر بیشکک قرقیزستان طی روزهای ۲۹ خرداد تا ۵ تیرماه میزبان رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان و امیدهای آسیا شد. رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال ۲۰۲۲ روزهای ۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود.

* محمدرضا داورزنی در حکمی حمید موحدی را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان و مسئول نظارت بر عملکرد تیم‌های ملی رده سنی ساحلی منصوب کرد.

* تیم فوتبال آلومینیوم ارک در مرحله نیمه نهایی جام حذفی موفق شد از سد خلیج فارس عبور کرده و به فینال این رقابت‌ها صعود کرد، این درحالی است که نساجی هم مس کرمان را شکست داد و راهی فینال شد. دیدار پایانی به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

* تیم فوتبال دربی کانتی با هدایت وین رونی به لیگ دسته یک انگلیس سقوط کرد. این باشگاه با شکست مقابل کوئینز پارک رنجرز، عملاً شانس ماندن در رقابت‌های چمپیونشیپ (لیگ دسته اول انگلیس) را از دست داد.

* اوایل ماه اکتبر، رونالدو اعلام کرد که او و همسرش جورجینا رودریگز در انتظار تولد فرزندان دوقلوی خود هستند، اما کاپیتان تیم ملی پرتغال روز دوشنبه گذشته، سی‌ام فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داد که یکی از این دو قلوها که پسر بود، فوت کرده است.

* بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۰۹ امتیاز و با یک پله صعود نسبت به رده بندی هفته گذشته به رتبه چهارم قاره کهن رسید، اما با ۲ پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه ۱۱۰ جهان جای گرفت.

* سایت «گل پوینت» پرتغال در گزارشی به بررسی عملکرد بازیکنان و تیم‌ها بعد از اتمام مسابقات هفته سی ام لیگ برتر این کشور پرداخت. در گزارش این سایت پرتغالی، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از درخشش در بازی پورتو برابر پورتمننزه به عنوان با ارزش‌ترین و بهترین بازیکن این هفته لیگ پرتغال انتخاب شد.

* بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه ۸ خرداد با انجام ۸ دیدار به پایان خواهد رسید. سازمان لیگ برتر فوتبال حالا اعلام کرده که فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال از مرداد شروع می‌شود. این سازمان تلاش می‌کند تا مسابقات نیم فصل اول لیگ برتر را قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان برساند.

* سی و دومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روزهای سی‌ام و سی و یکم فروردین ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۴ مدال طلای محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، ۲ مدال برنز ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم و عارف حبیب اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم و کسب ۱۵۱ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

* یکی از اهداف فوتبال و فیفا گسترش صلح و برابری در جهان است. به همین دلیل و به دنبال هجوم روسیه به اوکراین فدراسیون جهانی فوتبال نیز دست به تحریم روسیه زد. به این ترتیب فیفا پرداخت مطالبات روسیه به عنوان بخشی از طرح «میراث» جام جهانی ۲۰۱۸ را متوقف کرده است.

* با اعلام کمیته برگزاری مسابقات ویمبلدون، بازیکنان روس و بلاروس از حضور در سومین گرند اسلم سال محروم شدند. برخی رسانه‌ها از محرومیت حضور تنیس‌بازان این دو کشور در مسابقات ویمبلدون خبر داده بودند. حالا این خبر به طور رسمی تأیید شد.

* سرخیو آگوئرو، دیدیه دروگبا، وینسنت کمپانی، پیتر اشمایکل، پل اسکولز و ایان رایت امروز به عنوان جدیدترین بازیکنان راه یافته به تالار مشاهیر لیگ برتر معرفی شدند. آن‌ها توسط مردم و از طریق رأی گیری آنلاین، به تالار مشاهیر راه یافتند. این افراد به وین رونی و پاتریک وی را به عنوان پذیرفته شدگان امسال ملحق می‌شوند و به طور رسمی عصر امروز در رویدادی در لندن مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

* باشگاه منچستریونایتد به صورت رسمی تأیید کرد که اریک تن هاگ، سرمربی فعلی تیم آژاکس فصل آینده سرمربی جدید این باشگاه خواهد بود.

* از اسفند ماه ۱۳۹۸ و همزمان با شیوع همه گیری کرونا در جهان، مسابقات ورزشی در ایران نیز تحت تأثیر این ویروس قرار گرفت، به طوری که همه مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر برگزار شد. حالا سرپرست سازمان لیگ فوتسال اعلام کرد، تماشاگرانی که ۲ دوز واکسن خود را زده باشند می‌توانند در سالن‌ها حضور داشته باشند.

* به گزارش فوتبال ایتالیا، قاضی جدید دادگاه مادرید حکم صادر شده مبنی بر توقف روند دادرسی یوفا علیه تیم‌های سوپرلیگ اروپا را لغو کرده است. در حال حاضر باشگاه‌های یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید تنها باشگاه‌هایی هستند که به طور رسمی در فرآیند سوپرلیگ حضور دارند و با وجود فشارها حاضر به کناره گیری از سوپرلیگ نشده‌اند. با لغو این حکم ممکن است باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس با جریمه‌های مالی سنگین و محرومیت از حضور در مسابقات مواجه شوند.

* جلسه کمیته اخلاق با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم و مجتبی خورشیدی قرار است روز دوشنبه هفته جاری پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مرکز ملی فوتبال برگزار شود.

کد خبر 570120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.