سرنا ویلیامز و لوئیس همیلتون به جمع خریداران چلسی پیوستند!

بازیگران فوق ستاره از دنیای فرمول یک و تنیس آماده ارائه حمایت مالی و ورزشی برای تصاحب مالکیت باشگاه چلسی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حتماً مطلع هستید که باشگاه چلسی پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین دچار دردسرهایی شده چرا که رومن آبراموویچ مالک روس آنها توسط دولت انگلیس تحریم شده و باید مالکیت باشگاه را پس از حدود ۲۰ سال واگذار کند.

چند وقتی هست که رقابت برای بدست آوردن چلسی شدت گرفته و کمپانی‌ها پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهند ولی هنوز چیزی مشخص نشده است. در همین حال، لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره فرمول یک جهان و سرنا ویلیامز، فوق ستاره تنیس زنان، با ۲۳ عنوان قهرمانی گرند اسلم، خود را آماده می‌کنند تا به کنسرسیومی بپیوندند که در مناقصه کامل کردن پیشنهاد برای خرید چلسی است.

این گروه که توسط رئیس سابق لیورپول، "سِر مارتین بروتون" رهبری می‌شود، به تعدادی سرمایه‌گذار ثروتمند از بخش‌های تجاری و ورزشی می‌بالد و امیدوار است که کنترل استمفورد بریج را به جای میلیاردر روسی رومن آبراموویچ به دست بگیرد که دارایی‌های خود را توسط بریتانیا مسدود شده می بیند و دولت آماده فروش است. نبرد طولانی مدت برای تصاحب وزنه‌های سنگین لیگ برتر (چلسی) در حال پایان است و تنها سه حزب پس از تهیه لیست پیشنهاد دهندگان ترجیحی و ارائه پیشنهادات نهایی، در رقابت باقی مانده‌اند.

چرا لوئیس همیلتون و سرنا ویلیامز در پیشنهاد خرید چلسی حضور دارند؟

هم همیلتون و هم ویلیامز پس از تسلط بر حرفه‌های انتخابی خود و ایجاد ثروت شخصی قابل توجه، به سرمایه گذاران معتبری تبدیل شده‌اند. صندوق سرمایه گذاری Serena Ventures که صاحبش سرنا ویلیامز است، اخیراً سرمایه گذاری در OpenSponsorship، یک ستاره فناوری ورزشی مستقر در بریتانیا را اعلام کرده است، در حالی که همیلتون با تعدادی از شرکت‌ها در مرحله اولیه مرتبط است.

گفته می‌شود که هر دوی آنها برای چند هفته در حال مذاکره با براتون در مورد مشارکت احتمالی در پیشنهاد برای خرید چلسی بوده‌اند. همیلتون، اسطوره مسابقات اتومبیل رانی، به عنوان حامی بزرگ فوتبال شناخته می‌شود، با روابطی که با بسیاری از چهره‌های سرشناس این ورزش، از جمله نیمار مهاجم پاری سن ژرمن، به رخ می‌کشد، اما او از کودکی طرفدار آرسنال بوده و اکنون می‌تواند به یک رقیب مستقیم برای توپچی‌ها تبدیل شود. هم او و هم ویلیامز مشتاق هستند تا با پیشنهاد تصاحب چلسی درگیر این ماجرا شوند، زیرا تجربه زیادی در ساخت و حفظ برندهای ورزشی جهانی دارند.

چه کسی دیگری در کنسرسیوم سر مارتین بروتون دخیل است؟

همیلتون و ویلیامز تنها بزرگان ورزشی که بخشی از کنسرسیوم براتون را تشکیل می‌دهند نیستند بلکه "لرد سباستین کو" قهرمان سابق المپیک نیز یکی از حامیان آن است. (HBSE)، یک شرکت هلدینگ به ریاست میلیاردرهای سهام خصوصی آمریکایی، جاش هریس و دیو بلیتزر، نیز در این امر دخیل هستند، اما آنها باید قبل از انجام هرگونه معامله، سهام خود را از باشگاه کریستال پالاس جدا کنند.

در صورت موفقیت کنسرسیوم براتون، خانواده راجرز کانادایی، با پیوندهای قوی با صنعت مخابرات، جان آرنولد، که ریاست کمیته پیشنهادی جام جهانی ۲۰۲۶ هیوستون را بر عهده داشت، و خانواده تسای تایوان نیز برای چلسی سرمایه گذاری خواهند کرد.

آلخاندرو سانتو دومینگو، که در حال حاضر در تعدادی از فرنچایزهای ورزشی آمریکای شمالی سرمایه گذاری کرده است، نیز احتمالاً در این امر مشارکت خواهد کرد. دیگر پیشنهاد دهندگانی که به دنبال تکمیل تصاحب چلسی هستند، کنسرسیوم‌هایی هستند که توسط تاد بوهلی، مالک مشترک لس آنجلس داجرز و استیو پاگلیوکا، سهامدار بوستون سلتیکس، رهبری می‌شوند.

کد خبر 570097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.