از قتل بر سر جای پارک تا سوختن ۶ سرباز درپی انفجار کپسول

قتل بر سر جای پارک، حمله مسلحانه به پاسگاه پلیس در زاهدان، شلیک به مأموران کلانتری برای فرار، یک مرد برای نجات سگ قربانی شد، سوختن شش سرباز در پی انفجار کپسول در یگان مرزی، سرنوشت هولناک شش قلوهای مارگونی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت از دو بامداد دیروز گذشته بود که تلفن بازپرس محمود عارفی راد، کشیک جنایی مشهد به صدا درآمد تا ماجرای یک درگیری مرگبار به او گزارش شود. درگیری در یکی از کوچه‌های محله گلشهر رخ داده و در جریان آن مرد ۶۰ ساله‌ای بر اثر ضربه‌ای که به سر وی وارد شده از هوش رفته و در نهایت به قتل رسیده بود.

به‌دنبال این تماس، بازپرس جنایی و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها از این حکایت داشت که حدود ساعت دو بامداد، پسر جوانی که به همراه خانواده خود در آن کوچه زندگی می‌کرد درحال جابه‌جایی و پارک ماشین در کوچه بود که در همان لحظه، مردی به همراه خانواده خود سوار بر یک خودروی سواری قصد عبور از کوچه را داشت.

این مرد به‌دلیل پارک نامناسب خودروی پسر جوان نتوانست از کنار عبور کند و بر سر همین مسئله به او اعتراض کرد. این اعتراض با واکنش پسر جوان روبه‌رو و آغازگر یک مشاجره لفظی شد. طولی نکشید که برادران پسر جوان که در خانه بودند متوجه این ماجرا شدند و خود را به داخل کوچه رساندند. مرد راننده نیز با دیدن این صحنه گوشی موبایل خود را برداشت و با دوستان خود تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

دقایقی بعد بود که یک خودروی سواری وارد کوچه شد و چند مرد جوان به هواخواهی از راننده از آن پیاده شدند. درگیری میان این دو گروه بالا گرفت و صدای دعوای آنها محله را پر کرد. وقتی این درگیری به زد و خورد تبدیل شد، پدر پسرانی که در آن کوچه زندگی می‌کردند وارد معرکه شد و تلاش کرد که به این دعوا خاتمه دهد اما در همین هنگام یکی از اعضای گروه مقابل با جسمی سخت ضربه به سر مرد میانسال زد و او بی‌هوش روی زمین افتاد.

به‌دنبال این حادثه، اعضای گروه مقابل به سرعت سوار بر خودروهای خود شدند و از آنجا فرار کردند. پسران مرد میانسال نیز با اورژانس تماس گرفتند و مرد مصدوم به بیمارستان منتقل شد اما صدماتی که دیده بود آنقدر شدید بود که جان خود را از دست داد.

با به‌دست آمدن این اطلاعات، بازپرس عارفی‌راد دستور انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت اصلی مرگ او مشخص شود. از سوی دیگر تیمی از مأموران مأموریت یافتند در تحقیق از شاهدان و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته ضاربان را شناسایی و آنها را دستگیر کنند.

حمله مسلحانه به پاسگاه پلیس در زاهدان

محمود سعادتی فرمانده انتظامی زاهدان اظهار کرد: ساعت ۲۳:۱۵ شب گذشته حدود سه نفر شرور مسلح ناشناس اقدام به تیراندازی به دیوار پشت پاسگاه کرده و قصد داشتند که نگهبانی پشت بام پاسگاه را مورد هدف قرار دهند که با پاسخ قاطعانه مأموران شجاع و دلیر پاسگاه مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه افراد مهاجم بزدل بلافاصله فرار را بر قرار ترجیح داده و از محل متواری شدند، افزود: هرگونه اقدامات ضدامنیتی با شدیدترین پاسخ پلیس سرکوب و قلع و قمع می‌گردد.

فرمانده انتظامی زاهدان خاطرنشان کرد: در این رابطه تحقیقات تخصصی پلیس به منظور شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی آغاز شده است و این بزدلان از چشم تیزبین پلیس مخفی نخواهند ماند و پس از دستگیری نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد.

شلیک به مأموران کلانتری برای فرار

به گزارش مشرق، ساعت ۱۱ صبح سی‌ام فروردین خودروی ون پلیس مقابل ساختمانی در خیابان شمس تبریزی تهران، توقف کرد و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت سه متهم را از خودرو پیاده کردند تا صحنه سرقتی را که حدود دو ماه قبل مرتکب شده بودند بازسازی کنند.

این مردان خشن شامگاه شنبه شانزدهم بهمن سال گذشته، قصد سرقت از خانه‌ای در این محل را داشتند که همسایه‌ها به آنها مشکوک شده و به پلیس خبر دادند اما با حضور مأموران، متهمان سوار بر خودروی پژو ۲۰۷ از محل متواری شدند و پس از ۱۰ دقیقه تعقیب و گریز در نهایت مأموران کلانتری گاندی با هدف گرفتن چهار لاستیک خودروی پژو، موفق شدند آن را متوقف کنند.

با توقف خودرو، دو نفر از سرنشینان مرد درحالی که اسلحه به‌دست داشتند برای آنکه بتوانند راه فراری برای خود باز کنند، شروع به تیراندازی کردند که منجر به مجروح شدن یکی از مأموران کلانتری از ناحیه شکم و مأمور دیگر از ناحیه دست شد و سپس هر دو متهم فرار کردند اما مأموران موفق شدند یک مرد و یک زن را که همراه پسری هفت ساله داخل خودرو بود، دستگیر کنند.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد پلاک خودرو سرقتی است. تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه متهمان در کوه‌های غرب کشور شناسایی شد و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت اواخر فروردین امسال، متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت که در محل بازسازی صحنه حضور داشت، اظهار کرد: متهمان شب حادثه برای سرقت وارد خانه‌ای شده بودند اما به خاطر اینکه سیستم‌های امنیتی داشته، موفق به سرقت نمی‌شوند. بعد سارقان به خانه دیگری در همان حوالی می‌روند که با حضور صاحبخانه این سوژه نیز با شکست مواجه می‌شود.

وی افزود: در ادامه آنها به گشت‌زنی در خیابان‌های میرداماد پرداخته و سومین سوژه را شناسایی می‌کنند که بعد از وارد شدن به سومین ساختمان، یکی از همسایه‌ها به رفتارهای آنها مشکوک شده و به پلیس خبر می‌دهد. متهمان به محض دیدن مأموران شروع به تیراندازی کرده و دو مأمور کلانتری از ناحیه شکم و دست هدف اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شدند.

معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: پلیس آگاهی با اطلاع از این خبر، وارد عمل شده و پس از تلاش شبانه‌روزی موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در کوه‌های غرب کشور شده و متهمان در چند عملیات در تهران و شهرستان‌های غربی کشور بازداشت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه آنها، چند قبضه سلاح، فشنگ و تجهیزات مربوط به سرقت کشف شد. متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شده و به سرقت‌ها اعتراف کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها با دو خودرو سرقت‌ها را انجام می‌دادند که یکی از آنها نقش اسکورت داشته و زن جوان و فرزند وی را به عنوان پوشش به همراه می‌بردند. همچنین متهمان سابقه سرقت مسلحانه خانه داشته‌اند و با استفاده از تاریکی شب وارد خانه‌ها شده و با تخریب قفل در سرقت انجام می‌دادند.

گروهبان یکم مهدی ابوترابی که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله از سوی متهمان قرار گرفته بود نیز گفت: به همراه گروهبان یکم رضا بهرامی درحال گشت بودیم که مرکز پیام خبری اعلام کرد مبنی بر حضور سارقان در محل، به دنبال دریافت این خبر، بلافاصله اعزام شدیم. با حضور در محل مشاهده شد دو نفر از متهمان از در منزل به سمت خودروی ۲۰۷ که سر کوچه پارک شده بود به سرعت شروع به دویدن کردند.

وی افزود: بهرامی دستور ایست صادر کرد اما آنها بدون توجه به فرار خود ادامه دادند و ما هم طبق قانون به‌کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی کردیم. ماشین ۱۰۰ متری به سمت کوچه مخالف رفت که متوقف شد. ما برای دستگیری آنها رفتیم که یکی از متهمان با اسلحه کلت کمری یک تیر به شکم من زد و یک تیر هم به بازوی چپ همکارم زد.

سردسته این باند در بازجویی‌ها با اشاره به انگیزه سرقت، اعتراف کرد: من قرص مصرف می‌کنم و حالت طبیعی نداشتم، نمی‌دانستیم چکار می‌کنیم. اسلحه برای این بود که گرفتار نشویم و این دفعه اولم بود. سابقه ندارم؛ سابقه درگیری دارم، سابقه سرقت ندارم.

وی درخصوص خرید اسلحه، تصریح کرد: ۱۰ روز قبل از اینکه به تهران بیایم اسلحه را خریدم. برای سرقت نبود بلکه در شهرستان دشمن دارم. اسلحه‌ای را که با آن شلیک کرده بودم در شهرستان دور انداختیم.

خانه را یکی از دوستانم اتفاقی شناسایی کرد. با این باند از سر ناچاری و گرفتاری آشنا شدم. به من پیشنهاد دادند و گفتند می‌خواهیم برویم سرقت، من هم با آنها همراه شدم. فکرش را می‌کردم که دستگیر شوم؛ پلیس آگاهی شوخی ندارد اما فکر نمی‌کردم آنقدر زود گیر بیفتم.

یک مرد برای نجات سگ قربانی شد

ارتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: مردی که برای نجات سگ غرق شده در حوضچه‌ای در شهرستان بهار خود را به آب انداخته بود غرق شد.

وی افزود: این مرد ۵۲ ساله پس از مشاهده غرق شدن یک سگ در داخل حوضچه آب در یک واحد سنگ‌بری برای نجات و بیرون کشیدن این حیوان اقدام کرده اما خودش غرق شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا و استقبال از شنا در حوضچه، آبگیر یا استخرهای داخل باغ که نظارتی بر آنها نیست، احتمال غرق‌شدگی نیز درحال افزایش است و این موضوع به زنگ خطر جدی تبدیل شده است. ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز دو مورد غرق‌شدگی رخ داده که در حادثه نخست مردی حدود ۴۰ ساله در سد اکباتان غرق شد.

سوختن ۶ سرباز در پی انفجار کپسول در یگان مرزی

وقوع آتش‌سوزی ناشی از انفجار کپسول گاز در آشپزخانه یکی از یگان‌های مرزی مستقر در استان کرمانشاه، منجر به سوختگی شش تن از سربازان این یگان عملیاتی شد.

شامگاه سه شنبه بلافاصله پس از این حادثه، مجروحین برای طی مراحل درمان به وسیله بالگرد به بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه منتقل شدند که دو تن از این سربازان به دلیل شدت سوختگی برای مراحل تکمیلی درمان به تهران منتقل شدند. چهار سرباز دیگر حال عمومی مساعدی دارند که به زودی از بیمارستان ترخیص خواهند شد.

سرنوشت هولناک ۶ قلوهای مارگونی

جهانبخش وحدت‌نژاد رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ساعت ۱۲:۵۲ گزارشی مبنی بر زایمان قریب‌الوقوع یک مادر باردار همراه با دردهای شدید زایمانی، در مارگون به مرکز پیام یاسوج اعلام و پس از تأیید اولیه کارشناسان، امداد هوایی جهت امدادرسانی فعال شد.

وی با اشاره به اینکه این مادر باردار به درمانگاه مارگون مراجعه کرده است و بعد از معاینه اولیه، تقاضای امدادرسانی از اورژانس ۱۱۵ شد، افزود: اورژانس زمینی مارگون به محل اعزام و پس از اقدامات اولیه لازم، مادر باردار را تحویل بالگرد اورژانس هوایی دادند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این مادر که شش قلو باردار بود و هفته بیست‌ویکم بارداری را طی می‌کرد، توسط پرسنل اورژانس هوایی ۱۱۵ به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل و تحویل بخش زایشگاه شد.

منصوره مقدم، متخصص زنان و زایمان و رزیدنت زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج اظهار کرد: این مادر باردار ۲۱ ساله از شهرستان مارگون در بارداری دوم صاحب شش قل (چهار پسر و دو دختر) شده بود که به علت پاره شدن کیسه آب وی در خانه بدون داشتن سابقه بیماری، زایمان زودرس و مشکل خاص، به این بیمارستان منتقل شد. این مادر هم اکنون یک پسر چهار ساله نیز دارد و بارداری شش قلوها به صورت طبیعی و بدون سابقه نازایی، استفاده از دارو و روش‌های بارداری بود.

وی خاطرنشان کرد: در بارداری‌های چند قلویی، به مادران پیشنهاد می‌شود که برخی از قل‌ها را تحت نظر پزشک سقط کنند تا مابقی قل‌ها را سالم به دنیا بیاورند؛ اما این پیشنهاد از سوی این مادر و همسر وی پذیرفته نشد و در نهایت شش قلوها در سن ۲۱ هفتگی، مرده به دنیا آمدند.

کد خبر 570089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.