درب مسجد امام(ره) به روی گردشگران بسته شد

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر اصفهان از تعطیلی مسجد تاریخی امام (ره) اصفهان هم‌زمان با ایام شب‌های قدر به دلیل انجام مراسم‌ مذهبی خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، سیدروح‌الله سیدالعسگری امروز _یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ اظهار کرد: مسجد بزرگ و تاریخی امام (ره) (جامع عباسی) اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی و مذهبی واقع در ضلع جنوبی مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش‌جهان) است که هرساله هزاران نفر گردشگر در قالب گردشگری مذهبی از آن بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال و هم‌زمان با شب‌های قدر، این مسجد تاریخی از روز شنبه _سوم اردیبهشت‌ماه_ و هم‌زمان با ایام شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) تا پایان روز دوشنبه _پنجم اردیبهشت‌ماه_ به مدت سه روز، به دلیل انجام مراسم مذهبی، تعطیل است.

سیدالعسگری افزود: گردشگران و علاقه‌مندان به مواریث ارزشمند دینی و فرهنگی می‌توانند از روز سه‌شنبه _ششم اردیبهشت‌ماه_ از این مجموعه بازدید کنند.

به گزارش ایمنا، مجموعه عظیم و تاریخی مسجد امام (ره) (جامع عباسی) در عصر سلطنت شاه عباس اول صفوی به‌عنوان مسجد جامع شهر با بیش از ۱۶ هزار مترمربع وسعت در ضلع جنوبی مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش‌جهان) اصفهان بنا شده است. تاریخ بعضی از کتیبه‌های این مسجد حاکی از آن است که ساخت‌وساز در این مسجد تاریخی تا سال‌های ۱۰۷۷ و ۱۰۹۵ هجری قمری یعنی نزدیک به ۱۰۰ سال ادامه داشته است.

کد خبر 570044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.