تلاش «ابراهیم» برای بازگرداندن آخرین پیکر شهید عملیات بازی‌دراز

پیش از اذان صبح برگشت؛ پیکر شهید هم روی دوشش بود و خستگی در چهره‌اش موج می‌زد. صبح، برگه مرخصی را گرفت، بعد با پیکر شهید حرکت کردیم؛ ابراهیم خسته بود و خوشحال.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بخشی از کتاب «سلام بر ابراهیم ۱» که به زندگی‌نامه و خاطرات پهلوان بی مزار شهید ابراهیم هادی پرداخته است، به ماجرای تلاش او برای بازگرداندن آخرین پیکر شهید عملیات بازی‌دراز اشاره شده است. در این کتاب می‌خوانیم: «قبل از اذان صبح برگشت؛ پیکر شهید هم روی دوشش بود و خستگی در چهره‌اش موج می‌زد. صبح، برگه مرخصی را گرفت؛ بعد با پیکر شهید حرکت کردیم، ابراهیم خسته بود و خوشحال.

می‌گفت: یک ماه قبل روی ارتفاعات بازی دراز عملیات داشتیم، فقط همین شهید جامانده بود. حالا بعد از آرامش منطقه، خدا لطف کرد و توانستیم او را بیاوریم.

خبر خیلی سریع رسیده بود تهران. همه منتظر پیکر شهید بودند. روز بعد از میدان خراسان تشییع باشکوهی برگزار شد. می‌خواستیم چند روزی تهران بمانیم، اما خبر رسید عملیات دیگری در راه است. قرار شد فردا شب از مسجد حرکت کنیم.»

یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین «بازی‌دراز» است و این عملیات در شرایطی به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش به مرحله اجرا در آمد که رژیم بعثی با هجوم همه جانبه به سمت کشور و اشغال ارتفاعات مهم و حساس بازی دراز بر شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب و سر پل‌ذهاب تسلط یافته و تمام تحرکات این مناطق را زیر نظر داشت.

بیش از سه ماه طرح و نقشه برای عملیات بازی دراز، از اول اردیبهشت‌ماه به مدت هشت روز در قالب نیمه گسترده برگزار شد.

در این عملیات ۵۴ تانک و نفربر دشمن، سه فروند هواپیما، دو هلی‌کوپتر و دو دستگاه ادوات مهندسی دشمن منهدم و ۱۲ دستگاه تانک و نفربر و پنج دستگاه ادوات مهندسی آنان به غنیمت گرفته شد.

کد خبر 570035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.