موجی از بارش های رگباری بهاری اصفهان را در بر می‌گیرد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم ناپایداری‌های جوی تا اوایل هفته آینده بر روی استان خبر داد و گفت: در روز جمعه بارش ها سراسر استان را در بر می گیرد و ممکن است منجر به جاری شدن روانآبهای سطحی شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی ناپایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است و در این مدت در اکثر مناطق آسمان قسمتی ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید در اکثر مناطق پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اکثر مناطق به ویژه در غرب و شمال استان، افزود: روز جمعه این بارش‌ها کل استان را در بر می‌گیرد و ممکن است منجر به جاری شدن روان آب در برخی مناطق در قسمت‌های شمال و شمال شرق شود، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در مناطق شرقی و تا حدی مرکزی باعث کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در شبانه روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوای اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۲۸ درجه و در خنک‌ترین زمان فردا صبح به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خنک‌ترین نقطه استان را بویین و میاندشت با دمای ۹ درجه سانتی گراد دانست و خاطرنشان کرد: گرم‌ترین نقطه نیز خور و بیابانک با دمای ۳۳ درجه است همچنین بارش‌ها در همه مناطق استان یکنواخت نیست و ممکن است در مناطق مستعد مانند شمال و شمال شرقی استان باعث ایجاد روان آب‌های ناگهانی شود اما شدت بارش‌ها قابل توجه نیست.

کد خبر 570030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.