آموزش کشاورزی شهری به کودکان آتنی توسط شهرداری

شهرداری آتن قصد دارد تا پایان سال۲۰۲۲ در تمام ۶۸مهدکودک شهر، باغ احداث کند و از این طریق کودکان را با اهمیت کشاورزی شهری آشنا سازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایجاد هفت باغ «جوان» بخشی از مشارکت شهرداری در برنامه اروپایی FUSILLI (تقویت تحول سیستم غذایی شهری از طریق اجرای آزمایشگاه‌های زندگی نوآور) است. به گزارش پایتخت یونان، یکی از اهداف اصلی برنامه FUSILLI آموزش تولید مواد غذایی با ارزش در مناطق شهری به کودکان است.

آموزش کشاورزی شهری به کودکان آتنی توسط شهرداری

شهردار آتن، کوستاس باکویانیس، به منظور حمایت از آموزش کشاورزی شهری به کودکان از مهدکودک گیاه‌شناسی آتن بازدید کرد. در آنجا، او اولین مرکبات، گیاهان و سبزیجات را در باغ «جوان» مهدکودک در کنار کودکان و معلمان کاشت. مهدکودک گیاه‌شناسی یکی از هفت مدرسه‌ای است که دارای باغ است و در آنجا کودکان می‌توانند در مورد سیستم‌های غذایی پایدار بیاموزند.

شهردار باکویانیس در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "نیازهای کودکان راه را نشان می‌دهد و ما را به سمت شیوه‌های نوآورانه سوق می‌دهد. امروز این افتخار را داشتم که در کنار باغبان‌های کوچک مهدکودک گیاه‌شناسی قرار گرفتم و با آن‌ها سبزیجات، گیاهان معطر و مرکبات کاشتم و از مزایای کشت شهری به عنوان یک تمرین خوب برای همه و به ویژه کودکان یاد گرفتم."

آموزش کشاورزی شهری به کودکان آتنی توسط شهرداری

وی در ادامه توضیح داد که هدف شهرداری توسعه این پروژه با ایجاد باغ‌های «جوان» در تمام ۶۸ مهدکودک شهر است. به این ترتیب، پایتخت به دنبال این است که اطمینان حاصل شود همه کودکان پیش دبستانی فرصتی برای یادگیری در مورد تولید مواد غذایی و مزایای تغذیه پایدار در مناطق شهری دارند.

علاوه بر آتن، ۱۱ شهر اروپایی دیگر نیز تحت حمایت برنامه FUSILLI قرار دارند. به طور خاص، ۱۲ شهر شرکت کننده شامل تامپره، اسلو، کولدینگ، سن‌سباستین، کاستلو برانکو، تورین، ریجکا، رم، خارکیف، نیلوفربورسا و آتن می‌شود.

کد خبر 569991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.