استفاده از چاه‌های آب در بوستان‌های پایتخت کاهش می‌یابد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از انعقاد تفاهمنامه بین شهرداری‌ تهران و وزارت نیرو در راستای تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب‌ تصفیه شده و کاهش استفاده از چاه‌های آب، خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، محمد مختاری با اشاره به تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب‌تصفیه شده، اظهار کرد: شهرداری تهران و وزارت نیرو براساس تفاهمنامه‌ای که پیش‌نویس آن تهیه‌شده و به زودی به امضای شهردار تهران و وزیر نیرو خواهد رسید، توافق کردند که بخش عمده‌ای از نیازهای آبی فضای سبز شهر تهران به میزان ۱۸۵ میلیون مترمکعب از طریق پساب‌تصفیه شده تأمین شود و در ازای آن به‌تدریج استفاده از چاه‌های آب موجود در بوستان‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در همین راستا تا کنون هفت‌میلیون متر مکعب پساب به شهرداری تحویل شده و در آینده نزدیک نیز هفت‌میلیون مترمکعب دیگر به چرخه آبیاری فضای سبز افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: عامل و همکاری سازنده وزارت نیرو با شهرداری‌تهران امیدوار کننده بوده است و با اجرای کامل این تفاهمنامه، برداشت از منابع آب زیر زمینی به نحو چشمگیری کاهش‌یافته و گام مهمی در حفظ و استفاده بهینه از ذخایر ملی برداشته می‌شود.

کد خبر 569981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.