اعمال بازمهندسی فرآیندهای حوزه شهرسازی شهرداری‌ مشهد

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری‌ مشهد از بازمهندسی و بهبود فرآیندهای حوزه شهرسازی شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، با اشاره به انجام بازمهندسی فرآیندهای حوزه شهرسازی شهرداری مشهد، اظهار کرد: این پروژه با هدف مهندسی مجدد و بهبود فرآیندهای حوزه شهرسازی در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای اسلامی‌شهر به شماره ۱۱۷۰۶ مورخ بیست‌ویکم مهرماه ۹۹‬ و در جهت مناسب‌سازی ضابطه‌ها، خدمت‌رسانی حداکثری و تسهیل در پاسخگویی به شهروندان بر پایه ارکان دانش‌بنیان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تمام گردش کارها و دستورالعمل‌های مرتبط با فرآیندهای حوزه شهرسازی در کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل امور شهرسازی، سازمان فاوا و دفتر نوسازی و تحول سازمانی، نهایی و جهت پیاده‌سازی در سامانه یکپارچه شهرسازی آماده شده است که موجب هوشمندسازی فرمول‌ها، ایجاد ارتباطات وب‌سرویسی با سایر واحدها و ادارات مرتبط (درون و برون‌سازمانی) شده است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد، تصریح کرد: از مجموع فرآیندهای مهندسی شده و بهبودیافته مواردی مانند درخواست‌های "پروانه ساختمانی مرحله اول (احداث بنا، تجدید بنا، اصلاح پروانه) "، "تایید سابقه مجاز پروانه"، "پروانه مرحله اول (پروانه توسعه بنا / تغییر کاربری) "، "ثبت صورت جلسه تفکیکی آپارتمان"، "تایید سابقه مجاز پایان کار"، پایان کار تفکیکی"، "استعلام محضر-دفترخانه"، "استعلام بانک"، "استعلام ادارات"، "تجدید اجاره"، در سامانه یکپارچه شهرسازی پیاده‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌سازی فرآیندهای مزبور با هدف هوشمندسازی سیستم و فرآیندها بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین برقراری ارتباط وب‌سرویس با سامانه‌های مرتبط از جمله سامانه جامع املاک و مستغلات، سامانه فضای سبز، سامانه آتش‌نشانی و سامانه نظام مهندسی ساختمان برقرار شده است.

وی در خصوص راه‌اندازی سامانه یکپارچه شهرسازی، گفت: سایر فرآیندها از جمله فرآیندهای مرتبط با گروه گواهی‌ها در دستور کار کارگروه مذکور قرار دارد و به‌زودی در سامانه جدید شهرسازی پیاده‌سازی خواهد شد.

کد خبر 569974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.