تدوین نقشه راه تعادل منابع و مصارف آب در مشهد

مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد، از برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به تهیه نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در این کلان‌شهر در افق ۱۴۲۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر صداقت در اولین جلسه تهیه نقشه راه دست‌یابی به تعادل منابع و مصارف آب در کلان‌شهر مشهد با حضور مدیران متولی حوزه مدیریت شهری و شورای همیاران آب خراسان رضوی، اظهار کرد: بحران آب در کشور، یکی از مهمترین عوامل محدود کننده در رشد و توسعه کلان‌شهرها طی سال‌های اخیر بوده و کلان‌شهر مشهد نیز با توجه به خشکسالی‌های مکرر و استفاده بی‌رویه از ذخایر آب زیرزمینی یکی از نقاط آسیب‌پذیر در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مدیریت منابع آبی در سال ۱۳۹۹ نشان شهر دوستدار آب توسط کمیسیون ملی یونسکو به شهرداری مشهد و معاونت خدمات شهری آن اعطا و مقرر شد با مدیریت این مجموعه، گام‌های مناسبی در راستای تحقق تعادل منابع و مصارف آب در این کلان‌شهر با مشارکت همه دستگاه‌های متولی امر برداشته شود.

کامران داوری، رئیس پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این جلسه ضمن معرفی پروژه تهیه نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در کلان‌شهر مشهد و بیان اهمیت آن برای حوزه آبریز کشف‌رود، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل، تدوین نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در این کلان‌شهر است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هدف‌گذاری انجام شده، مقرر شده است با انجام اقدامات سازنده و با همراهی نهادهای متولی در افق ۱۴۲۵ به این تعادل دست یابیم؛ دست یافتن به این تعادل مسیر بسیار سخت و پیچیده‌ای دارد که برای رسیدن به آن نیازمند هدف گذاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم.

رئیس پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی با حضور نهادها، متخصصان و کارشناسان مرتبط با این حوزه، نقشه راهی جامع و کامل و قابل دسترس تبیین شود تا بتوانیم زیست‌پذیری کلان‌شهر مشهد را که با مراقبت و محافظت از منابع محدود آبی گره خورده است، ارتقا دهیم.

کد خبر 569964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.