در صورت مشاهده علائم سرخک، سریع به پزشک مراجعه شود

یک فوق‌تخصص گوارش کودکان گفت: هر زمان علائم بیماری سرخک در کودک مشاهده شد، حتماً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت یا درمانگاه معالج مراجعه شود تا درمان هرچه سریع‌تر آغاز شود و از عوارض بیماری جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مریم بهمنیار» درخصوص بیماری سرخک و نحوه بروز آن، اظهار کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است که انتقال آن از طریق تنفس اتفاق می‌افتد. آغاز این بیماری مانند یک سرماخوردگی همراه با آبریزش بینی، ترشحات چشم، بی‌حالی کودک و سرفه است. به دنبال این علائم، تب ظاهر شده و در روز سوم و چهارم، کودک دچار دانه‌های قرمز جدا از هم می‌شود که از صورت شروع، در بدن ایجاد و در نهایت روی دست و پا نیز ظاهر می‌شود.

وی افزود: معمولاً زمانی که دانه‌های قرمز ظاهر می‌شود، کودک بسیار بدحال شده و تب می‌کند. اهمیت موضوع این است که هر زمان چنین علائمی در کودک مشاهده شد، حتماً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت یا درمانگاه و پزشک معالج مراجعه شود تا درمان هرچه سریع‌تر آغاز و از عوارض بیماری جلوگیری به عمل آید.

این فوق‌تخصص گوارش کودکان با بیان اینکه خانواده‌ها واکسیناسیون کودکان علیه سرخک را به تعویق نیندازند، خاطرنشان کرد: واکسن سرخک در ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی طبق واکسیناسیون روتین کشوری انجام می‌شود؛ بنابراین خانواده‌ها حتماً در موعد مقرر برای تزریق واکسن سرخک به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و واکسیناسیون کودک خود را انجام دهند. کودکانی که واکسینه شده باشند، معمولاً در برابر این ویروس ایمن‌تر هستند.

عفونت دستگاه تنفسی انسان

به گزارش ایمنا، سرخک یا روبلا، نوعی عفونت دستگاه تنفسی انسان است که غالباً در دوران نوزادی و کودکی بروز می‌کند. این بیماری خطرناک در گذشته بسیار شایع بوده، سالانه هزاران انسان را مبتلا کرده و حتی موجب مرگ‌ومیر تعداد زیادی نوزاد و کودک شده است؛ اما امروزه به علت وجود واکسن، کشندگی کمتری نسبت به گذشته دارد.

بیماری سرخک در کودکان بیشتر اوقات با سرماخوردگی اشتباه می‌شود؛ چون علائم ابتدایی مشابه دارند. سرخک دارای بثورات پوستی است که پس از تب، سرفه، آبریزش بینی و گلودرد نمایان می‌شود.

کد خبر 569953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.