دریافت ۳۰۰ ایده مردمی برای ایده‌کاپ "چهارباغ زندگی"

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: با برگزاری ایده‌کاپ "چهارباغ زندگی" ۳۰۰ ایده مردمی دریافت شد که از این تعداد ۱۷۰ ایده به مرحله داوری رسید.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیوست اصفهان به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو به‌واسطه صنایع دستی است.

وی افزود: ایده‌کاپ "چهارباغ زندگی" برای دریافت ایده‌های مردمی در خصوص نوع کارکرد و مسائل معماری، مردمی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شده است که به ایده‌های برتر جوایز تعلق می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از برگزاری "مسابقه ورودی باغ گل‌ها" خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته طرح‌های مختلفی در این باره ارائه شد و تعدادی مورد پذیرش قرار گرفت که در ماه آینده فرایند اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان برگزار می‌شود؛ البته در فرایند مسابقه، ایده گروه‌های حرفه‌ای دریافت می‌شود و نتایج مورد داوری افراد ناشناس قرار می‌گیرد و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: رشد و توسعه مجموعه شهرداری نیازمند مشارکت‌جویی در لایه فکری از شهروندان و گروه‌های حرفه‌ای است که تنها محدود به استفاده از نقطه نظرات شهروندان اصفهان نیست و بهره‌مندی از افکار خلاق گروه‌های حرفه‌ای در سطح ملی را می‌طلبد.

نصوحی گفت: تا پیش از این نظام پیشنهادات از لایه کارکنان شهرداری بوده است که به‌دنبال تسری هر چه بیشتر آن و بهره‌مندی از افکار نو این موضوع به مباحث مردمی گذاشته شد؛ در این راستا ایده‌کاپ‌های مختلفی برنامه‌ریزی و در سطح دانش‌آموزی و عمومی به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: به‌منظور بهره‌گیری از خلاقیت گروه‌های حرفه‌ای برنامه‌ریزی برای مسابقات تخصصی صورت گرفت که فعالیت‌های آن مد نظر شهرداری است.

کد خبر 569897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.