جان باختن ۲۵نفر با مسمومیت قرص برنج درسال گذشته/افزایش نزاع و غرق‌شدگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: ۲۵نفر شامل پنج زن و ۲۰مرد، در سال۱۴۰۰ دچار مسمومیت با قرص برنج شدند که این آمار در مدت مشابه سال۱۳۹۹ برابر با ۱۰نفر بوده است.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO در سال ۱۴۰۰ برابر با ۶۱ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰ نفر زن و ۵۱ نفر مرد بوده‌اند. این آمار در سال ۱۳۹۹ برابر با ۵۰ نفر بوده و مسمومیت ناشی از گاز CO با افزایش ۲۲ درصدی مواجه بوده است.

وی درخصوص آمار برق‌گرفتگی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ افزود: ۴۰ نفر طی سال ۱۴۰۰ در پی حوادث دچار برق‌گرفتگی شدند و این آمار نسبت به سال ۱۳۹۹ که برابر با ۳۲ نفر بوده، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: ۴۷ نفر در پی حوادث غرق‌شدگی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ جان باختند که هفت نفر زن و ۴۰ نفر مرد بوده‌اند. این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۹ که ۸۷ نفر بوده، با کاهش ۴۶ درصدی مواجه شده است.

افزایش ۱۶.۴ درصدی فوت درپی حوادث ناشی از کار

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان حوادث کار سال ۱۴۰۰ برابر با دو هزار و ۷۵۲ نفر است که از این تعداد ۲۰۰ نفر زن و دو هزار و ۵۵۲ نفر مرد هستند و نسبت به سال ۱۳۹۹ که این تعداد برابر با دو هزار و ۴۹۳ نفر بوده است، با افزایش ۱۰.۴ درصدی مواجه هستیم. طی سال گذشته ۱۲۸ نفر در پی حوادث کار جان باختند که همه مرد بودند و در مقایسه با جان‌باختگان سال ۱۳۹۹ که برابر با ۱۱۰ نفر بوده است، تعداد جان‌باختگان ناشی از حوادث کار نیز ۱۶.۴ درصد افزایش داشته است.

فیروزبخت با اشاره به تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی، اضافه کرد: تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی سال گذشته برابر ۲۴ هزار و ۸۵۶ نفر است که از این تعداد شش هزار و ۹۵۰ نفر زن و ۱۷ هزار و ۹۰۶ نفر مرد بوده‌اند. آمار مذکور در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۱ هزار و ۱۳۲ نفر بوده و تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی طی سال ۱۴۰۰ با ۱۷.۶ درصد افزایش روبه‌رو شده است.

افزایش ۴.۷ درصدی مصدومان نزاع و درگیری‌

وی گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ آمار مصدومان نزاع و درگیری‌ها برابر با ۴۱ هزار و ۶۴ نفر است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۵۱ نفر زن و ۲۶ هزار و ۲۱۳ نفر مرد هستند. این آمار در مقایسه با مصدومان نزاع و درگیری در سال ۱۳۹۹، افزایش ۴.۷ درصدی داشته است.

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: فوتی‌های ناشی از سوختگی طی سال گذشته برابر با ۱۹۲ نفر است که از این تعداد ۷۱ نفر خانم و ۱۲۱ نفر آقا هستند. این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۹ که برابر با ۱۶۶ نفر بوده، ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مسمومیت افراد با قرص برنج، خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر شامل پنج زن و ۲۰ مرد، در سال ۱۴۰۰ دچار مسمومیت با قرص برنج شدند که این آمار در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۰ نفر بوده است.

کد خبر 569889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.