۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
معرفی سیستم مناسب برای تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین ابزارهای تولید محتوا، کامپیوتر است. امروزه داشتن سیستم برای هر کسب‌وکاری لازم است؛ اما در زمینه تولید محتوا ویژگی و نوع کامپیوتر بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه داشتن سیستم برای هر کسب و کاری لازم است؛ زیرا شیوه زندگی به سمت اینترنت پیش رفته و بهتر است برای تولید محتوا و فعالیت درست در فضای مجازی از یک سیستم مناسب بهره ببریم. در ادامه به بررسی و شناخت مشخصه‌های سیستم‌های مناسب تولید محتوا می‌پردازیم:

مشخصه‌های سیستم مناسب ادیت فیلم

صفحه نمایش: مهم‌ترین چیز در ادیت فیلم نمایش مطلوب رنگ‌ها و جزئیات تصاویر است؛ بنابراین بهتر است لپ‌تاپ یا مانیتوری که برای این کار تهیه می‌کنید، از سایز و کیفیت مطلوبی بهره ببرد.

RAM: رم یک حافظه موقت است که این امکان را به کاربرد می‌دهد تا چندین برنامه را به طور همزمان استفاده کند؛ بنابراین هر قدر رم سیستم افزایش یابد، کامپیوتر قادر خواهد بود بدون لگ و به راحتی از چند نرم‌افزار پشتیبانی کند. بهتر است برای انجام ادیت‌های ویدئویی و تصویری RAM بالاتر از هشت تهیه کنید؛ البته در صورتی که قصد خرید لپ‌تاپ دارید بهتر است، گزینه مورد نظر دارای RAM 16 گیگابایت باشد.

وزن و مقاومت: اگر جزو افرادی هستید که ویدئوهای خود را در مکان‌های مختلف ضبط و ویرایش می‌کنید، بهتر است از یک لپ‌تاپ با وزن کم و بدنه مقاوم استفاده کنید؛ البته در صورتی که در یک مکان ثابت فعالیت می‌کنید، سیستم یا لپ‌تاپ تفاوتی ندارد.

هارداکسترنال: امروزه تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است و هر لحظه در حال توسعه است، اما با توجه به اینکه باگ‌ها و ویروس‌های کامپیوتری نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بهتر است از پروژه‌ها و طرح‌های خود همیشه یک نسخه کپی داشته‌باشید تا در صورت از دست دادن لپ‌تاپ یا خرابی هارد کامپیوتر، اطلاعات خود را از دست ندهید. هارد اکسترنال نیز بهتر است حداقل یک ترابایت حجم داشته باشد.

هارددیسک: هارد دیسک یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است؛ زیرا تمام اطلاعات و طرح‌ها روی آن ذخیره می‌شود. بنابراین هرچه حجم این قطعه بیشتر باشد، تجربه بهترین خواهید داشت؛ البته در صورتی که می‌خواهید در رندر گرفتن از طرح‌های خود به مشکل بر نخورد بهتر است از هاردهای SSD استفاده کنید.

CPU: پردازنده مرکزی یا CPU یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر در زمینه ویرایش ویدئو و تصویر فعالیت می‌کنید باید بدانید که نسل‌های قبلی CPU عملکرد مناسبی ارائه نمی‌دهد و باید از پردازنده‌های Core i5 به بالا استفاده کنید.

سیستم پیشنهادی برای تولید محتوا

مدل

نام قطعه

AMD Ryzen 9 3900X (Intel Core i9-9900K)

CPU

GREEN GLC360 GLACIER 360 AIO EVO TR4 Socket Compatible

COOLING

ASUS PRIME X570-P AM4

Mother Board

GSkill Trident Z 2*16GB DDR4 3200Mhz

RAM

ASUS TUF GTX 1660TI O8G GAMING GDDR6

GPU

WD Blue 7200Rpm 64MB 2TB

HDD

SAMSUNG PM981a M.2 256GB

SSD

ASUS 24X SATA

ODD

GREEN GP650A-UK Plus Gaming

Power

GREEN Z5 SURENA

Case

سیستم پیشنهادی دوم برای تولید محتوا

مدل

نام قطعه

AMD Ryzen 7 3700X

CPU

Thermalright HR-02 Rev.A(BW) Macho

COOLING

ASUS PRIME X570-P AM4

Mother Board

GSkill AEGIS 2*8GB DDR4 3000MHz -16GB

RAM

ASUS ROG STRIX RTX2080S A8G GAMING 8GB GDDR6

GPU

WD Blue 7200Rpm 64MB 2TB

HDD

SAMSUNG 860 EVO 250GB

SSD

ASUS 24X SATA

ODD

GREEN GP650A-UK Plus Gaming

Power

GREEN Z5 SURENA

Case

کد خبر 569868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعلی دستاران IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    داداش این برا گیمه؟!!