تدوین تقویم فرهنگی شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت:یکی از اقدامات مهم اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی زرین شهر در راستای هویت بخشی شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع نخبگان زرین‌شهر یکی از مهمترین ارکان موفقیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرهای ایران را نهاد شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در اختیار مدیریت شهری قرار دارد این نهاد همواره به عنوان ضامن موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی هنری شناخته شده و بر همین اساس شهرداری زرین شهر توجه ویژه‌ای به تجمیع تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری شهر و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در زمان‌های مختلف داشته است.

وی موضوعات فرهنگی را یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری دانست و افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهر نه تنها باعث ایجاد سرزندگی، نشاط و پویایی شهر و شهروندان شده بلکه رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت اما برگزاری این رویدادهای فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی و بسترسازی است.

شهردار زرین شهر با اشاره به تهیه و تدوین تقویم فرهنگی شهرداری زرین شهر، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی زرین شهر در راستای هویت بخشی شهری بوده و در آن ضمن مروری بر تاریخ درخشان خطه طلایی ایران به معرفی گنجینه ارزشمند این دیار از جمله آداب و سنن، اماکن کهن تاریخی ثبت شده، مشاهیر و نام‌آوران، صنعتگران و…. با در نظر گرفتن برخی شاخصه‌های کارشناسی شده پرداخته شده است.

اسماعیلی‌احمدی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این تقویم فرهنگی، برای هر فصل یک چشم‌انداز تدوین شده که با در نظر گرفتن آن برنامه‌های مختلف با رویکردهای اجتماعی، سواد رسانه، حقوق شهروندی و … در مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی، ملی، رویدادهای بومی، و… اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: این تقویم فرهنگی نقش رهبری و هدایت برنامه‌های فرهنگی – اجتماعی شهرداری را خواهد داشت و جهت‌دهی آن به سمت موضوعات عمومی شهر و فرهنگ شهر بازمی‌گردد به گونه‌ای که خدمات فرهنگی هنری شهرداری محدود به یک جغرافیای خاص نباشد.

شهردار زرین‌شهر پرداختن به مباحث فرهنگی را زمینه ساز گرم شدن تنور نشاط شهروندی دانست و تصریح کرد: در حوزه فرهنگ، مدیریت شهری باید همه ذائقه‌ها را سنجیده و برای همه شهروندان برنامه‌ریزی کند، و این تقویم می‌تواند برنامه‌ریزی‌ها را به سمت و سویی هدایت کند که محتوای سالمی برای همه ذائقه‌ها تهیه شود و این چتر را باید برای همه شهروندان و همه سلایق شهروندی تعمیم دهد تا زیر این چتر محبت، همدلی و نشاط را تجربه کنند.

اسماعیلی‌احمدی گفت: دستیابی به اهدافی از جمله خروج از فصلی بودن گردشگری و متوازن ساختن سفر به خطه طلایی ایران، تنظیم رویدادها در تقویم به منظور برگزاری در زمان و مکان مشخص و نیز هدفمند و برنامه‌محور کردن رویدادها از جمله دستاوردهایی به شمار می‌آید که در پی این اقدام محقق می‌شود.

کد خبر 569854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.