سومین اهدای عضو ۱۴۰۱ در کرمان/جوان ۲۸ساله به ۳بیمار زندگی دوباره بخشید

مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کلیه‌ها و کبد جوان ۲۸ساله اهل و ساکن کرمان که بر اثر ترومای ناشی از تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا «رضا جعفری» اظهار کرد: کلیه‌ها و کبد «سجاد حاج‌حسینی‌گلوسالاری» اهل و ساکن کرمان که بر اثر ترومای ناشی از تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، در شامگاه سه‌شنبه سی‌ام فروردین‌ماه به سه بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: این جوان ۲۸ ساله در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری و مرحله رضایت‌گیری اهدای عضو از خانواده این بیمار با حضور این تیم انجام و در نهایت دو کلیه بیمار به یک مرد ۳۷ ساله و یک زن ۶۳ ساله در بیمارستان افضلی‌پور، پیوند زده شد و کبد وی برای پیوند به شیراز ارسال شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همکاری خانواده مرحوم حاج‌حسینی‌گلوسالاری و تلاش و زحمات مسئول واحد فراهم‌آوری و هماهنگ کنندگان این واحد و تیم‌های پزشکی در بیمارستان افضلی‌پور، قدردانی کرد.

به گزارش ایمنا، مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای حدود ۱۶ هزار نفر است که پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در سال اتفاق می‌افتد؛ ولی تعداد قابل اهدا دو هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار نفر است.

کد خبر 569807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.