رسیدگی به وضعیت زندانیان مورد توجه مسئولان قضائی باشد

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: رسیدگی به وضعیت قضائی زندانیان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مدنظر مسئولان قضائی استان مرکزی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام «سیدعبدالمهدی موسوی» در حاشیه بازدید از اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی استان مرکزی با اشاره به‌ضرورت رسیدگی به وضعیت زندانیان، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه همواره تأکید بر توجه به زندانیان دارند و رسیدگی به وضعیت قضائی آنان را اصلی مهم دانسته و بسیار مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی افزود: از همان ابتدای تصدی رئیس جدید قوه قضائیه، سرکشی از زندان‌ها و آگاهی از وضعیت زندانیان به‌عنوان یک تکلیف مورد توجه بوده؛ ازاین‌رو استمرار این مهم در دستور کار مسئولان قضائی استان مرکزی قرار گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بر اساس سند تحول قضائی از برنامه‌های دستگاه قضا بوده که همواره مورد تأکید بوده و در این راستا، رسیدگی به وضعیت قضائی زندانیان بسیار ضروری است.

مقوله اشتغال و حرفه‌آموزی اولویت نخستین سازمان زندان‌ها

«علی اسلام‌خواه» مدیرکل زندان‌های استان مرکزی نیز در این بازدید با اشاره به اقدامات حوزه تحت نظارت گفت: تأمین نیازهای زندان‌های استان به‌منظور بهبود و ارتقا خدمات زندانبانی مورد توجه قرار گرفته است که برای تحقق اهداف نظام زندانبانی تعامل و همکاری مقامات قضائی استان بسیار اثرگذار است.

وی افزود: برای تحقق‌بخشی به اهداف سازمانی، همکاری و هماهنگی مسئولان زندان امری ضروری است؛ در این راستا بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تمام کارکنان به‌منظور فراهم‌سازی بستری مناسب جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی و اصلاحی بسیار تأثیرگذار بوده و از مقرراتی است که باید نسبت به اجرای آن اهتمام داشت.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی تصریح کرد: زندانیان و خانواده آن‌ها ازجمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه به شمار می‌روند ازاین‌رو حمایت از آن‌ها برای ادامه زندگی سعادتمندانه در راستای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از راهبردهای مهم نظام قضائی بر اساس سند تحول قضائی است که باید همه دستگاه‌های اجرایی و حمایتی برای تحقق آن همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: اولویت نخستین که برای سازمان تعیین‌شده مقوله اشتغال و حرفه‌آموزی است، ازاین‌رو یکی از تکالیف مهم توجه و تلاش مسئولان و کارکنان زندان‌ها به این مقوله است.

به گزارش ایمنا، زندان‌ها تا قبل از انقلاب، تحت مدیریت عالیه شهربانی و وابسته به وزارت کشور بودند و این یکی از اشکالات و نقاط ضعفی بود که دامن‌گیر اداره زندان‌ها بود. با پیروزی انقلاب اسلامی در چارچوب نخستین اقداماتی که برای اصلاح دادگستری و اعاده صلاحیت آن صورت گرفت، به‌موجب لایحه قانونی واگذاری امور زندان‌ها به وزارت دادگستری اداره کلیه امور مربوط به زندان‌ها و مؤسسات وابسته به آن در سراسر کشور به وزارت دادگستری واگذار شد و به‌عنوان اداره کل زندان‌ها، جزو سازمان دادگستری کشور قرار گرفت.

کد خبر 569805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.