۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
لزوم مأموریت‌گرا کردن مراکز علمی

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: دانشگاه‌ها باید بر اساس مأموریت خود عمل کنند و نباید در حوزه فعالیت یکدیگر وارد شوند.

بهزاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر آموزش‌های مهارتی دارند، اظهار کرد: در دو سال گذشته فعالیت‌های متنوعی را جهت شناساندن حوزه مهارت‌ها به مردم، جامعه و دستگاه‌های مختلفی که در استان اصفهان وجود دارد، آغاز و به موفقیت‌هایی نیز دست پیدا کردیم. با توجه به میزان بیکاری در جامعه به خصوص بیکاران متخصص و فارغ‌التحصیلانی که نمی‌توانند جذب بازار کار شوند، در حوزه آموزش‌های مهارتی نیاز اساسی در استان احساس می‌شود و در تلاش هستیم که با آموزش‌های مهارتی اشتغال را رونق دهیم.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله‌ای که در دانشگاه جامع علمی کاربردی تدوین شده است، ادامه داد: در این برنامه پنج ساله آمایش مناطق مختلف استان انجام می‌شود و با توجه به اطلاعات دریافت شده نیازهای منطقه‌ای در کار گروه‌های مختلف که متشکل از دستگاه‌های اجرایی، صنف، سازمان برنامه‎‌وبودجه و متخصصین مختلف رشته‌های گوناگون است بررسی می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه هدف ما عملیاتی کردن برنامه‌های پنج ساله طی مدت خدمت‌گذاری به این دانشگاه است مطرح کرد: یکی از اهداف ما این است که بر اساس استعدادها و توانایی‌هایی که مراکز دارند، رشته‌های متناسب را در اختیارشان قرار دهیم و اگر نیاز به تغییر سرفصل‌ها و تعریف رشته‌های جدید است با کمک مراکز و متخصصین این اتفاق رقم بخورد.

رضایی، ضمن ابراز امیدواری جهت مأموریت‌گرا کردن مراکز علمی و دانشگاهی با کمک شورای معین آموزش عالی استان گفت: دانشگاه‌ها باید بر اساس مأموریت خود عمل کنند و نباید در حوزه فعالیت یکدیگر وارد شوند.

کد خبر 569793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.